Alla inlägg den 6 februari 2011

Av siggemckvack - 6 februari 2011 17:29

I helgen har vi haft Joakim och Rebecka här. Lika mysigt som vanligt, även om jag smet hemmifrån i fredagskväll och hade väldans trevligt tillsammans med mina kollegor. Daniel och barnen hjälptes åt att göra hemmagjord pizza som samtliga (inklusive Sigge) åt stora portioner av. Jag har smakat på resterna och kan intyga att den var fantastiskt god.


Lördagen var ganska lugn. Ja rentav lite slapp. Joakim blev förkyld och hade feber och jag tror att vi andra infogade oss i hans tempo. Jag bakade i alla fall en omgång bullar, och farfar Leif kom och stekte pannkakor till lunch. Sen somnade både Joakim och Rebecka i varsin soffa. Vi lät dem sova en stund. Till kvällen tittade vi på Melodifestivalen. Eller på början av den åtminstone, för vi somnade alla fyra (Sigge snusade redan i sin säng). Vaknade klockan 22 och förflyttade oss upp i våra sängar.


Idag har vi varit på dopfest i Rappestad kyrka. Det var en vanlig gudstjänst, men så var alla barn som blivit döpta i församlingen under året särskilt ditbjudna för att motta ett löv från "livets träd". På lövet stod namnet på barnet och dopdatum: 


Barnkören sjöng och babysånggruppen var också där. Tyvärr blev det ganska långdraget. Tycker det borde ha varit lite kortare med tanke på alla barn som var i kyrkan idag. "Våra" barn skötte sig iaf jättefint. Efteråt bjöds det på tårta och glass i församlingshemmet.


Efter lunch skjutsade vi hem Rebecka och Joakim eftersom de skulle till simhallen med familjen. En konstig grej är att här i Linköping säger alla att man ska till simhallen, medan jag säger badhuset. Men eftersom jag blir lite utskrattad för det så har jag börjat säga simhallen ibland. Särskilt efter den gången då Joakim och Rebecka undrade vad jag pratade om när jag sa att vi skulle till badhuset. Låt mig säga att de glada miner jag förväntat mig uteblev. 


På eftermiddagen har jag dammsugit hela huset, bytt lakan i Sigges säng och bakat en omgång kakor. Snart ska Daniel göra tacos. 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards