Alla inlägg den 20 mars 2011

Av siggemckvack - 20 mars 2011 19:17

Jag har varit dålig på att ta kort i helgen, så tyvärr har jag inga kul bilder att visa.


I går var vi till Lundybadet i Mjölby och badade med barnen (alla tre denna helg). Jag hade hört en massa positiva saker om badhuset i Mjölby, och eftersom det bara är pyttelite längre dit än in till Linköpings simhall så bestämde vi oss för att åka dit. Det var ett fint och fräsch bad. Inte så jättestort men det var bara bra då det blev lättare att hålla reda på barnen. Jocke och Rebecka har blivit mycket modigare i vattnet nu, Jocke kan tom simma. De var mer vilda än tama, men det kändes som att de hanterade vattnet säkert och bra så jag var inte orolig. Sigge och jag badade mest i en liten pool som var väldigt varm. Han var ganska så slut efter ett par timmar. :o)


På kvällen grillade vi för första gången i år. Mycket smaskigt!


Idag skjutsade vi hem barnen lite tidigare än vanligt då vi var bjudna på 1-års kalas på eftermiddagen. Sigges polare Nils fyllde år. Nästan hela föräldragruppen var där, och vi fikade och hade så trevligt. Sigge var enormt glad och gick (!) omkring och skrattade och fnissade mest hela tiden.


Förresten så lär Daniel Sigge en massa bra saker nu när de är hemma om dagarna. Tex så har han lärt honom att gosa med allt och alla. Han tar ett mjukdjur eller nåt och håller mot kinden och så säger han "mmmm". Sen så kan han numera pussas också, något som jag förstås tycker är väldigt mysigt. Särskilt när han kommer själv och vill pussas. Nästa grej är att lära honom kasta slängpussar säger Daniel.


  

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards