Alla inlägg den 29 juni 2011

Av siggemckvack - 29 juni 2011 19:26

Det var dåligt med gissningar på vad min förträffliga maskin ska användas till, så det är väl bäst att jag avslöjar det ändå. :o)


Maskin är förresten kanske fel ord. Den är ju manuell och så.


Men.....det är ju en plastfolie-avrivare!!  Har ni inte alltid önskat er en sådan? Det borde ni!

 

Skämt åsido så är i alla fall jag hemskt glad åt min Wrapmaster. De hemska rullarna med plastfolie från Ullared (som ALDRIG tar slut heller, vilket ju borde vara något positivt men inte har varit det förrän nu) funkar nu finfint. Man bara drar ut så mycket plastfolie man behöver och trycker till på "locket" som skär av plasten. Aldrig mer trasslig plastfolie!


Har ni förresten tänkt på hur olika plastfolie (eller gladpack som Sigges mormor säger) har olika bra häftförmåga? Vissa vill ju inte alls sitta kvar på skålen eller bunken som man har tänkt sig. På den punkten är däremot Ullareds egen plastfolie underbar för den fastnar på det mesta.


Annars finns det ju något som liknar badmössor att sätta över maten/skålen/bunken. Fast dessa återanvänder man, och det innebär ju lite krångel med att diska dem.


Så min slutsats är att Ullareds plastfolie i kombination med en Wrapmaster måste vara det allra bästa i plastfolieväg. :o)


Tänk att det går att få ihop ett helt inlägg om PLASTFOLIE!

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards