Alla inlägg under augusti 2011

Av siggemckvack - 9 augusti 2011 20:41

I går började Sigges inskolning på förskolan. Då var vi där i två timmar och lekte. Idag var Daniel och Sigge där i tre timmar och lekte och åt lunch. Det går jättebra och Sigge bryr sig inte så värst mycket om oss. Ungefär som vi trodde.  :o)


Vi föräldrar tycker att det känns mycket bra, och det verkar vara ett bra personalgäng som jobbar där.


Av siggemckvack - 7 augusti 2011 12:57

Sigges mormor krävde foton på "nya" delen av uteplatsen nu när segeltaket är på plats:        

Vi är jättenöjda med denna hörna, och har suttit ute sent på natten nu två kvällar på rad. Hur mysigt som helst!

Av siggemckvack - 6 augusti 2011 20:46

I veckan när det varit så varmt och härligt har Sigge fått plaska utomhus i sin badbalja. Perfekt vattenlek!   Sigge har badat med kläderna på till och med, för man kan ju inte gå omkring i badkläder hela dagarna.

Ute

Av siggemckvack - 4 augusti 2011 16:22

Åh vad Sigge älskar att vara utomhus. När vi har altandörren öppen vill han alltid gå ut, och om grinden är stängd så att han inte kommer ut blir han ibland riktigt arg. När han är ute spankulerar han omkring och tittar och smakar på saker, leker med sin nya boll (tack mormor), sitter i sandlådan mm. Apropå sandlådan så var det verkligen en bra grej, för oj vad han kan sitta länge och leka där helt själv. Ja, med ett vakande öga från oss såklart.


Igår kväll plockade Sigge loss en liten rabarber som han gick och tuggade på:

 

Smakade några svarta vinbär:

 

Titta så mycket äpplen vi har på vårt lilla äppelträd:

  Det är ett familjeäppelträd, dvs flera olika sorter på samma träd. Här är ett annat sorts äpple:  

Min luktärt tog så lång tid på sig att gro att jag hade gett upp hoppet, men nu blommar den:

 

Igår klättrade Sigge upp på klätterdelen av gungställningen helt själv. Jag upptäckte honom när han var uppe på tredje steget och då ställde jag mig bakom så att han inte skulle ramla. Titta på detta kort så förstår ni att det är väldigt högt för en liten 1,5-åring att klättra. Det är fem fotsteg och sen kommer avsatsen dit han klättrade:

 

Av siggemckvack - 4 augusti 2011 16:20

 

Av siggemckvack - 3 augusti 2011 21:06

Idag har Sigge och jag varit och badat med Sandra på Valkebobadet. Det är ett utomhusbassäng-bad. 3 pooler i olika storlekar och djup finns det. Vi var där i nästan 6 timmar!


 

Av siggemckvack - 2 augusti 2011 20:14

På måndag börjar Sigge på förskolan, och eftersom jag själv jobbar som förskollärare som känner jag nu pressen att vara den perfekta förskoleföräldern... hi hi, eller nästan i alla fall.


Så nu har här inhandlats namn-nappar med Sigges namn på, namnlappar som man kan klistra eller stryka på sina tillhörigheter, samt regnkläder och stövlar:

 

Igår namnade jag alla Sigges ytterkläder, men kom på att jag glömde hans snuttefiltar så det får jag fixa i veckan.


När jag var på stan och letade gummistövlar gjorde jag några fynd. Gummistövlar för 50 kr som han kan ha här hemma, och bodies för 25 kr styck. Egentligen tycker jag inte att Sigge behöver ha body längre, för det är ju lite krångligare, men det är perfekt att ha nåt man inte behöver vara så rädd om på förskolan där det kladdas med färger och sådär.

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards