Alla inlägg under december 2011

Av siggemckvack - 12 december 2011 22:15


 


Så här stod Sigge och tittade när jag kom hem från Maxi. Dessutom var det på kinesiska eller nåt liknande, men Sigge var lika glad för det. Lite dålig bildkvalité, men jag fick inte till det bättre.

Av siggemckvack - 11 december 2011 22:17


 

Av siggemckvack - 7 december 2011 19:41

Sigge njuter av eferrätten hos kompisarna Miranda och Lisette. Vaniljpannacotta med hallonsås.

 

Av siggemckvack - 5 december 2011 19:41

I förra veckan började Sigge säga "Pippi" väldigt ofta, och så höll han händerna på sidorna av huvudet. När jag började sjunga Här kommer Pippi Långstrump så blev han helt tokglad och skrattade högt. Vi har varken visat honom Pippifilmen eller sjungit om Pippi så vi blev ju lite förvånade. Men när jag frågade på Sigges förskola så visade det sig att de sjunger Pippisången väldigt ofta och att de som har långt hår brukar hålla ut håret rakt ut på sidorna när de sjunger. Under helgen har Pippiintresset eskalerat ytterligare sedan jag visade några klipp på youtube. I morse stod Sigge vid datorn och sa uppfordrande "Pippi" gång på gång tills jag satte igång ett klipp åt honom.



Att Sigge smackar på ett ställe i filmsnutten beror på att de sjunger om Pippis apa. Vi brukar nämligen smacka så när vi sjunger den där låten om att skala banan:

Det var en gång en apa,

som bara satt och gapa,

och när han inte gapa så skala han banan.

Skala banan, smack smack.

Skala banan, smack, smack.

Skala banan, skala banan, skala banan, smack smack



Här är Sigges egen Pippi. Han håller ut flätorna och säger "Pippi".  


Det här är förövrigt min gamla docka som min dagmamma Lotta sydde åt mig. Hon brukade sy sådana och jag satt ofta brevid och tittade. Jag tyckte allra bäst om de mörkhyade dockorna så jag blev verkligen glad när jag fick den här. Kläderna vet jag inte om jag fick av Lotta, eller om mamma kanske sydde dem. Vet du mamma?


Av siggemckvack - 4 december 2011 20:27

I fredags började jag jobba 11.30 så Sigge och jag kunde ta det lugnt på morgonen. Han var vaken en dryg timme runt halv sju men sen somnade vi om båda två. Jag hann gå upp och duscha och göra mig iordning innan jag väckte Sigge kl 9.   

Sigge sover alltid i sin egen säng, men brukar komma och mysa hos oss när han vaknat på morgonen.



Av siggemckvack - 2 december 2011 13:45

Fartvinden kan vara besvärlig

 

Av siggemckvack - 1 december 2011 22:30

 

Undrar vad som händer om jag håller tallriken här...


 

Nämen, hur ska jag nu kunna äta mina pannkakor i den här?!

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards