Alla inlägg den 30 april 2012

Av siggemckvack - 30 april 2012 16:30

Sigges mormor och hennes Bertil (Berra, blir Bää-ä i Sigges mun) har varit här i helgen.

 


På lördagen gick vi på stan och letade bröllopskläder. Min kusin Johanna ska gifta sig om en månad, och då gäller det att ha nåt att sätta på sig. Det är inte helt lätt att hitta nåt festligt att ha på sig när man är gravid. Jag vet inte hur många affärer vi var inne i, och hur många klänningar jag provade. Hittade en på MQ som jag verkligen gillade, förutom en bred spetsvolang upptill som gjorde att jag såg lite töntig ut. Så det var bara att leta vidare. Mitt humör hann sjunka ganska rejält innan jag slutligen hittade en skön och fin klänning/lång tunika som nog blir bra till bröllopet. Mamma hittade en kavaj att ha över sin klänning, och så tittade vi på skjorta och slips till Berra. Upptäckte när vi kommit hem att Daniel visst behöver en ny slips han också, så det får vi komplettera med.


När vi var nästan färdiga på stan behövde vi höja blodsockret lite. Sigge fick en varmkorv innan vi gick in på ett fik. Han var nog mätt efter korven för kakan smakade han bara på. Men han var väldigt nöjd ändå.

 


När vi kom hem grillade vi och åt med hemmagjord potatissallad. På kvällen gick vi ut i bastun, och avslutade med detta innan vi gick och la oss. Tre ostar var gravidanpassade. En mycket bra dag!

 

Av siggemckvack - 30 april 2012 10:30

I  går eftermiddag kom farfar förbi. Det var så himla skönt ute så vi tog med oss fikabrickan och satte oss mot väggen.

 


Sen lekte vi, eller mest Sigge och farfar. Sigge var jätteglad och sprallig och kastade sig i gräset (som för övrigt skulle behöva klippas för första gången i år).

 

    


Nu har rabarbern kommit upp ännu mer. Tänk snart kan jag göra rabarberpaj, och kräm!

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards