Alla inlägg under april 2012

Av siggemckvack - 24 april 2012 10:15

Undrar om Sigge blivit inspirerad av allt mitt målande i blivande barnrummet.

 


Som tur är var det "bara" färgpenna, och "bara" på golvet inte väggarna, så det var enkelt att få bort. Men nu får vi nog vara mera noga med vart vi lägger pennorna i fortsättningen....

Av siggemckvack - 23 april 2012 17:45

Jag gillar att handla på City Gross men det finns två nackdelar jämfört med Maxi:


1. De bjuder inte barnen på banan. Sigge tror att alla affärer gör det så han blir rätt arg när vi går förbi bananerna utan att han får någon.


2. Den här finns utanför kassorna så det är svårt att komma hem och få in varorna i kylen:  

Av siggemckvack - 23 april 2012 09:04

...sakta men säkert. Igår fick jag äntligen måla det gula. Oj, vad gult det blev! Men det kommer nog bli bra när allt är klart och möblerna står på plats.

 

Av siggemckvack - 22 april 2012 14:00

Igår var det dags för vårens barnloppis i Ljungsbro Folkets park. Kompisen Sara, tillika Björkebergsbo även hon, och jag samåkte. Loppisen öppnade kl 10 och vi var där fem över ungefär. Det fullkomligen kryllade av folk! Jag var inte ute efter något särskilt, men lyckades visst köpa på mig en hel del ändå.    



En Brio-bondgård med massor av djur i plast (många fler än som syns på bilden) samt en buss med chaufför, passagerare och rullstol (!).

 


Det var lite roligt att jag hittade precis den där bussen igår, för i fredags var vi hos kompisar en sväng och de hade exakt samma buss och Sigge lekte jättemycket med den.  


Det blev även hoppande grodor, två filmer, ett pussel, ett spel samt tre krokar föreställande apor att hänga över dörren (ej med på bild).

 

Betalade omkring 350 kr för allt.


Det blev inga kläder denna gång. Nu när kläderna används längre så slits de mer och det var svårt att hitta begagnade kläder som var fina och fräscha. Ytterkläder fanns det gott om, men Sigge har så mycket sånt redan.

Av siggemckvack - 21 april 2012 20:48

Är SÅÅ nöjd med min nya leksak - en Sony Xperia S.

 

Nu längtar jag bara tills Bloggplatsen app kommer så att jag kan blogga direkt från mobilen. Tänk så smidigt!


Har ni några förslag på andra bra appar som ni använder? Vill gärna ha tips.

Av siggemckvack - 19 april 2012 19:44

Idag har Daniel och jag varit på ultraljud. Det är ju alltid spännande att få se bäbisen. Allt såg bra ut, förutom att moderkakan låg väldigt långt ner i framvägg vilket skulle kunna bli ett problem när barnet ska ut. Vi ska få tid för ett extra ultraljud i vecka 32, pga min ledsjukdom och de mediciner jag tar för den, och då kommer de också kolla om moderkakan har flyttat på sig. Jag frågade inte vad som händer annars, men jag antar att det blir kejsarsnitt då.

 


Nu är jag i vecka 20, alltså halvvägs i graviditeten. Än så länge mår jag väldigt bra och har inga större besvär. Liksom förra graviditeten har jag sedan tidigt kännt av ischias-nerven i höger skinka och så strålar det ner i benet. Värst är det när jag ska upp och röra mig efter att ha varit stilla en stund. Men blir det inte värre än så här så är läget under kontroll. Senaste veckan har jag börjat känna tydliga buffar innifrån magen. Det var senare än i förra graviditeten, men det kan förklaras med att moderkakan ligger i framvägg den här gången och då dämpar den rörelserna.

Av siggemckvack - 16 april 2012 20:45

Sandlådegrävning:

 


Gungupphängning:

 


Kolla! Rabarbern är på G. Likaså är gräslöken redan uppe en bra bit, den går redan att börja klippa av om man skulle vilja.

 


I år ska vi försöka hålla oss till små projekt i trädgården har vi sagt. Inget staketbygge, förrådsbygge, häckplantering eller liknande. Vi ska istället göra färdigt en del som vi inte hann förra året - måla lite på staketet, fästa glaspartierna på uteplatsen bättre och sätta dit lister mm. Ett lock till sandlådan skulle vi behöva tillverka också.   

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards