Alla inlägg under april 2012

Av siggemckvack - 15 april 2012 20:37

Åh vad roligt det är att måla väggarna i det blivande barnrummet! Målningen har blivit mitt projekt, och det tar jag gärna på mig. Eftersom väggarna var så mörka började jag med att grundmåla dem:

 


Den sista grundmålningen blev klar idag, så nu har jag börjat måla med den "riktiga" färgen. Vi var till färgaffären igår och fick jättebra hjälp av en tjej där. Vad tror ni om detta?

 


Jag har länge varit inne på just dessa glada gula och orangea färger, men inte vetat var i rummet jag ska ha dem. Så det fick vi hjälp med. Nu längtar jag efter att få börja måla det gula och orangea!

Av siggemckvack - 12 april 2012 19:15

Ja, vad ska jag säga.... Helt normalt beteende hemma hos oss, hi hi.   


 

Av siggemckvack - 11 april 2012 18:30

Faster Sofias kille Bilal var omåttligt populär hos Sigge under påsken. Det var första gången vi träffade Bilal, men Sigge fastnade genast för honom. Stackarn fick knappt äta mat ifred för att Sigge gick och drog i honom och ville att han skulle komma och leka.   


 


Av siggemckvack - 10 april 2012 19:00

I påsk har Sigges faster Sofia varit här tillsammans med sin kille Bilal. De hade en fin jacka med sig till Sigge:

 


De var också jättegulliga och tog med sig Sigge på påskfirande hos Sofias farmor hela påskafton i princip, så Daniel och jag var barnlediga många timmar.

Av siggemckvack - 9 april 2012 20:38

Det här fick Daniel av mig i påskpresent eftersom han äter så mycket ägg   :

 


Man lägger det här ägget i kastrullen när man kokar vanliga, ätbara, ägg, så spelar den tre olika låtar beroende på hur man vill ha sitt ägg. Löskokt är Smoke on the water, mellan minns jag inte just nu, men hårdkokt är Final count down. Vi har provat ett par gånger och det verkar fungera bra.

Av siggemckvack - 7 april 2012 16:18

April är ju känt för att ha ostabilt väder, men tänk så olika det kan vara ändå! Så här såg det ut utanför huset i morse:

 

Fotograf: Faster Fia


På påsken förra året var det jättevarmt, och Sigge kröp omkring i t-shirt på mormors altan:

 


Jag föredrar nog påskar som förra året... 

Av siggemckvack - 5 april 2012 19:45

Den här fick Sigge med sig hem från förskolan:

 


Tänk vilken talang han har vår son!   


Själv har jag också ordnat med påskpyssel på mitt jobb. De stora barnen (födda 06 och 07) fick faktiskt torrtova ägg. Det var ganska svårt, men de flesta var väldigt tålmodiga och alla lyckades få ihop ett fint ägg att ta med hem. De mindre barnen fick tillverka varsin kyckling av en rund träplatta som målades gul, samt en fjäder och ett band att hänga den i. I går tog vi ut ansiktsfärg och de barn som ville fick röda kinder och svarta fräknar som riktiga påskkärringar. Vi erbjöd att måla mustasch, men det var ingen som nappade på det.

Av siggemckvack - 4 april 2012 19:48

Tänkte jag kunde visa hur taket ser ut nu när det är färdigmålat. Vi tänker ju snart måla även väggarna så vi maskerade inte för att undvika att måla på tapeterna, därför är det väl inte så värst stiligt i nuläget. Men oj vad det kliar i fingrarna att få börja måla väggarna också! Det kommer att bli ett helt nytt rum.


Efter:

 


Före:

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards