Alla inlägg den 15 juni 2012

Av siggemckvack - 15 juni 2012 16:30

Vi hann med mycket annat igår också, förutom besöket på vårdcentralen:

   

VC

Av siggemckvack - 15 juni 2012 10:15

I går fick vi komma till vårdcentralen eftersom Sigge har varit sjuk i 7 dagar, och det inte direkt synts några tecken på bättring. Det var tydligen en traumatisk upplevelse för Sigge som motsatte sig alla undersökningar och provtagningar både högt och ljudligt. Tre gånger fick jag hålla fast honom allt vad jag hade för att de skulle kunna lyssna på lungorna och titta i öronen och sticka i fingret. Ingen rolig upplevelse för varken Sigge eller mig. Han vrålade och slingrade sig, blodade ner tröjan och försökte rymma ut ifrån rummet.


Hur som helst fick vi med oss ögonsalva och penicillin, och jag tycker allt att hans ögon börjat vara mindre nu, och att hans aptit blivit bättre. Nu börjar det roliga med att tvinga i honom äcklig medicin tre gånger om dagen i tio dagar...

 

Idag är Sigge hos farfar. Ska hämta honom där efter lunch då jag slutar tidigt.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards