Alla inlägg under juni 2012

Av siggemckvack - 6 juni 2012 19:55

I torsdags fyllde Daniel år. Han är jättesvår att köpa present till, och grill och skottkärra som jag visste att han ville ha fick han av andra. Så jag hittade på en rolig grej som vi kunde göra tillsammans i lördags.


Mamma och syrran och hennes kille var på besök hos oss hela helgen, och det passade mycket bra. Daniel fick bara veta att vi skulle göra en hemlig aktivitet och sen gå på restaurang, så han var nog ganska nyfiken när vi åkte in mot stan. Han visste inte att mamma skjutsade in Frida och Philip en stund senare, så att det kom och mötte oss på plats. Sen var mamma barnvakt åt Sigge. Vi var till Strandgatan två, strandgatantva.se, och körde tre-kamp. Först var det en timmes bowling, sen skytte-simulator och sist race-simulator. Det var hur kul som helst! Jag var grym på skyttet men Daniel vann totalt, Frida kom tvåa och jag och Philip delade sista plats. Sen var vi och åt mat på Kniv & gaffel. Mums!



Koncentration på hög nivå:

   


Daniel valde att spela bowling i ett par skor i storlek 50! Såg ut som en clown.

 


Nöjda tre-kampare:


FOTOGRAF: Frida Ljungkvist 

Av siggemckvack - 5 juni 2012 14:30

Nu har jag rensat och sorterat bland alla bilder jag tog på förra helgens bröllop, då min kusin Johanna gifte sig med Jesper. Här kommer ett urval.


Så här snygga var vi innan bröllopet:      


Kyrkan:  


Bröllopet:      


Dukningen:     


Fixar slipsen:  


Rolig idé:  

   


Johanna, om du läser detta så har jag skickat med mamma alla bilder på skiva. Så de befinner sig lite närmare Enköping än tidigare iaf.

Av siggemckvack - 4 juni 2012 14:00

Sigge tyckte nog att pappa såg ensam ut så han gick och hämtade dockan Mimmi till sällskap:

 

Av siggemckvack - 3 juni 2012 19:15

Sigge fick en glass av Philip och den gick inte av för hackor. Det räckte till både mig och Daniel när Sigge tröttnat.  

   

Av siggemckvack - 3 juni 2012 13:51

KL. 22 i fredags kväll såg det ut såhär i vår pool:  


Vi har haft besök av syrran och hennes kille, samt Sigges mormor i helgen. Grabbarna tog en kvällsbastu och svalkade sig i poolen. Jag kände mig inte ett dugg avundsjuk. Jag har förresten slutat att basta för jag känner att jag inte orkar med värmen och har till och med blivit svimfärdig ett par gånger. Det får bli till vintern igen, när jag inte är gravid längre.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards