Alla inlägg under september 2012

Av siggemckvack - 3 september 2012 19:43

... inför morgondagens tisdagsträff med föräldragruppen här hemma. Vi blir nog ca 7 vuxna och ett gäng barn.

Av siggemckvack - 2 september 2012 15:30

När jag var på Barnens hus i veckan för att lämna in vagnen på service, hade de en massa rea och bra priser på kläder mm. Jag hittade tex dessa vinterskor till Sigge för 169 kr, och så köpte jag fingervantar. Kändes lite konstigt att köpa vinterskor i augusti, men det var lika bra att slå till tyckte jag. 

 

Av siggemckvack - 2 september 2012 10:17

Vi brukar skriva upp vad vi ska äta i veckan så att vi kan storhandla och slipper fundera på vad vi ska laga när vi kommer hem från jobbet. Nu jobbar ju inte jag, men det är ändå skönt. Vi bestämmer inte vilken dag vi ska äta vad, det får bli lite mer spontant även om de något mer festligare alternativen förstås blir på helgen. Så här ser veckans lista ut:


 

Av siggemckvack - 1 september 2012 21:11

Idag har vi varit på nåt som kändes väldigt "bonnigt", men som visade sig vara riktigt trevligt, nämligen veterantraktorträff. Jag var väl inte överdrivet intresserad av traktorerna, men det var härligt att komma ut, träffa på lite folk man känner och ta det som det kom. Det var mitt ute på en åker flera mil från stan, men det var stor uppslutning på gamla traktorer. Där såldes korv med bröd mm, man kunde åka traktor-taxi, det var traktorparad och manövertävling. Sigge verkade gilla det iaf!

   



Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards