Alla inlägg under oktober 2012

Av siggemckvack - 15 oktober 2012 10:10

Handavtryck i Sigges bebisalbum gjorde vi idag när vi ändå hade fingerfärgen framme.

Av siggemckvack - 14 oktober 2012 18:38

Svea måste ju också vara försäkrad

Av siggemckvack - 14 oktober 2012 10:15

I går när vi var på stan fick Sigge välja kalsonger som vi köpte. Det går ju inte så jättebra med att sluta med blöja, men jag tänkte att det kanske skulle vara lite roligare om han fick välja ut några fina kalsonger. Det gick ganska bra när vi kom hem, för han ville iaf ha dem på sig. Sen kissade han ner två par kalsonger. Fast det känns ändå som en liten bit i positiv riktning. Hoppas han vill fortsätta ha dem på sig ibland...


 

Av siggemckvack - 13 oktober 2012 21:00

När Sigge var liten provade vi en bärsele, men tyckte aldrig riktigt om den. Dessutom var Sigge inte ett barn som man tvunget skulle bära hela tiden. Svea däremot vill ju helst bli buren, så nu har jag fått låna en bärsjal som vi provar lite. Jag har fått låna den av öppna förskolan där det jobbar två helt underbara förskollärare. Jag var lite skeptisk till allt knytande, men nu har jag lärt mig en knytning som inte är så värst krånglig, och så här på tredje försöket verkar Svea tycka att det är helt okej att sitta i sjalen. Vi får väl se hur mycket vi kommer använda den, men den är helt klart bättre än bärselen tycker jag.

 

Emma · Svea
Av siggemckvack - 13 oktober 2012 19:07

Biobesöket blev väldigt lyckat. Sigge tyckte det var spännande med bio och satt i stort sett som ett ljus i de 40 minuter som filmen varade. Det var fyra stycken Alfonsfilmer som förstås var väldigt lika några av böckerna. När vi kom ut bjöds alla barn på festis och mariekex. Sigge upprepade flera gånger att det här med bio var bra, så han verkade nöjd med biobesöket. 

 


Vi stannade vid en bänk medan Sigge åt upp sitt kex. Bänken var svart, med ordet FILMSTADEN karvat i ryggdelen. Rätt vad det var pekade Sigge på bokstaven S och sa "Sigge". Jag blev ganska paff för det hade jag ingen aning om att han hade koll på. Ska bli spännande att se om det upprepar sig igen snart, eller om det var jag som övertolkade situationen. 

 


Jag tyckte förstås också att det var mysigt att gå på bio med Sigge, bara vi två. Sen köpte vi varmkorv med bröd på torget och lämnade tillbaka ett par vantar på HM (samt köpte nåt annat till Sigge som jag berättar mer om senare), innan vi skyndade oss hem till Daniel och Svea. 

Bio

Av siggemckvack - 13 oktober 2012 12:56

Sigge och jag är på bio! Sigges första gång. Spännande!

Av siggemckvack - 12 oktober 2012 17:25

Daniel "körde iväg" mig hemifrån. Tyckte jag skulle få en stund på egen hand. Gulligt av honom. Så det blev en liten sväng på stan. Nu vilar jag benen på café Berget, men fikautbudet är knapert när man ska låta bli mjölk och kolsyra. Den här blev det så jag kan släcka törsten.

Av siggemckvack - 12 oktober 2012 15:25


Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards