Alla inlägg under november 2012

Av siggemckvack - 23 november 2012 09:27

Idag har vi Irma här hela dagen, så Sigge får vara ledig från förskolan. Ikväll kommer Rebecka och Joakim och stannar hela helgen. Så vi har huset fullt av barn kan man säga. Kul!

Av siggemckvack - 21 november 2012 14:15

På förskolans gård växer det många buskar med röda bär. Det ser ut som röda vinbär, men jag är inte säker på att det är det. Buskarna är liksom klippta och jag tror inte att bären växer i vinbärsklasar. Hur som helst så är de ofarliga om barnen äter av dem. Sigge älskar ju att plocka bär och äta dem, så han håller fortfarande på och plockar av gammla skrumpna bär från de där buskarna nästan varje dag. "Mmm, dott" säger han. Men jag undrar om de verkligen är så särskilt goda längre. Ser inte så ut med tanke på Sigges minspel:

 

Av siggemckvack - 21 november 2012 11:00

...eller det var väl mest mamman som lekte.  


 

Emma · Svea
Av siggemckvack - 21 november 2012 10:23

Nu: efterlängtad stund framför TVn

Av siggemckvack - 20 november 2012 10:15


















       

Av siggemckvack - 19 november 2012 19:55







I helgen har vi varit till Sigtuna och hälsat på barnens moster Frida och hennes Philip. Det var första gången vi åkte lite längre med Svea och bodde kvar. Det gick jättebra, både resan och att bo kvar. Frida fyller 27 nästa helg, så på lördagen kom först mamma och Bertil och grattade henne, och på kvällen kom pappa och Anna-Lena med Maria och Emelie, samt Philips mamma med familj. 

Frida hade bakat massor av goda kakor och jättetjusiga cupcakes. Sen kom mamma med både kakor och bullar så vi fikade så vi nästan mådde illa. Men gott var det! Jag blev väldigt inspirerad att göra cupcakes. Har aldrig kommit mig för att baka sådana, trots att jag alltid har haft dille på att baka muffins med olika roliga fyllningar. Ska nog ta och baka sådana snart. Kanske till helgen om jag får tid och möjlighet. Man har inte mycket tid till att göra något roligt eget här hemma nuför tiden. :o) Eller jo, på kvällen när barnen har somnat. Tyvärr är jag oftast för trött för att dra igång nåt projekt då.


 


Det blev lite sisådär med sömnrutinerna för barnen på lördagen, så på söndagen fick vi sovmorgon till kl 9! Kändes hur lyxigt och välbehövligt som helst. 


Tack systra mi för en kul helg! Nästa gång vi ses är det jul i ert nya hus!

Av siggemckvack - 16 november 2012 09:30

Det har hänt mycket med Sveas utveckling tycker jag. Hon är mycket mer med, och ser mer vad som händer omkring henne. Hon kan ligga och titta på sin mobil eller leksakerna i babygymmet långa stunder och vara mycket nöjd. Hon älskar när man pratar med henne, då ler hon stort och ibland "svarar" hon genom att ge små ljud ifrån sig. Att "stå" är också roligt. Då spänner hon benen allt vad hon kan, och då räcker det att man håller henne i armarna så står hon upp. 


Hon sover bra på nätterna. Hon somnar själv i sin vagga på kvällen om man lägger henne när hon är lugn och nöjd. Det är bara att släcka, stoppa in nappen så kan man gå därifrån. Efter första amningen på natten brukar hon bli kvar i sängen bredvid mig, mest för att jag somnar om mitt i matningen. På dagen sover hon bäst ute i vagnen eller i bilstolen när vi är ute och åker. Då kan hon sova i många timmar! Inne sover hon mest korta stunder. 


 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards