Alla inlägg under november 2012

Sug

Av siggemckvack - 15 november 2012 21:00

Kolla in märket efter nappen runt Sveas mun. Man förstår hur hårt hon måste suga för att det ska bli så.

 

Av siggemckvack - 15 november 2012 19:55

Nu har jag varit så dålig på att blogga den här veckan så ni tror väl inte att vi gjort nåt alls? Men det är fel, fel, fel. Tvärtom har vi haft ganska mycket för oss, så jag har liksom glömt bort att fotografera och att blogga. I måndags var vi  mest hemma, men tog en tur till biblioteket och återvinningsstationen på eftermiddagen. På kvällen var jag till gymmet!! På tisdagen träffade vi två andra hemmaföräldrar och deras barn i tisdagsgruppen. Vi var hos Elin i Ljungsbro där vi blev bjudna på jättegod soppa och fika. Sigge gillade verkligen soppan och åt tre portioner! Elin och hennes Gustav fick sitt andra barn en vecka innan oss, och deras flicka heter också Svea lustigt nog. I går var Sigge på förskolan, och jag pysslade lite här hemma och tittade på Herrskap och tjänstefolk. När jag hämtat Sigge lekte vi med Duplo, spelade memory och lade pussel.

     


Idag har SIgge varit på förskolan och sen hängde han med farfar, som alltid på torsdagseftermiddagarna. Jag träffade först en gammal kollega som fick barn för en månad sen. Vi tog en promenad på 6 kilometer, och satt sen och pratade en lång stund hemma hos henne. Sen åkte jag hem och åt lunch innan jag gav mig iväg till min nuvarande kollega (ja när jag inte är f-ledig alltså) Sandra. Väldigt trevlig och social dag med andra ord! 





Av siggemckvack - 14 november 2012 14:00

Svea och jag väcker Sigge efter hans middagslur. Går sådär. Svea blev också lite trött.  

Av siggemckvack - 11 november 2012 22:15

Vi har haft ett hemskt förråd där vi är in många gånger varje dag. Det var hemskt för att det var mörkt och trist då det var omålade gipsväggar och ett fläckigt betonggolv där inne. Sen vet ni ju hur det är med förråd - man vill ha plats med så mycket saker därinne att det blir helt överbelamrat. Vi hade två stora garderober som tog upp massor med plats, men det gick knappt att öppna dörrarna ordentligt för att det var så trångt, och därmed blev det väldigt jobbigt att gå in där och rota fram ett par skor tex. 


De senaste veckorna har jag funderat och planerat ut en bättre lösning för vårt förråd, och nu i helgen har vi skridit till verket. I fredags tömde vi förrådet och ställde ut allt i garaget, samt målade väggarna en gång. Jag var en sväng till K-rauta och köpte klädstänger och ett laminatgolv. På lördagen målade jag väggarna två varv till innan jag var nöjd. Daniel lade in golvet och satte upp klädstängerna. Idag kom farfar och var barnvakt medan Daniel och jag var till Ikea och köpte trådbackar och skohyllor bla. Sen har vi ägnat hela eftermiddagen åt att montera det hela. Inte helt enkelt, men nu sitter det på plats. Sen in med alla grejor igen. Visst är det fortfarande ett fullproppat förråd, men nu ser man åtminstone vad som finns därinne, och man kommer in ordentligt. Jag är extremt nöjd med resultatet, och speciellt nöjd med skohyllorna. 


Tyvärr glömde jag att ta en "före-bild" innan jag började riva ut alla saker, så den här till vänster gör inte röran rättvisa. Den till höger är efter-bilden, om det nu inte skulle vara tydligt nog. 

 

Fler efter-bilder:


 

Av siggemckvack - 11 november 2012 21:10

Svea myste lite extra med sin fina pappa så här på Fars dag.

 


Daniel fick en mugg med bilder på barnen och mig på. Tror det var uppskattat. I övrigt firade vi inget särskilt utan tillbringade dagen bla på Ikea. I ett senare inlägg får ni se vad vi handlade där...

Av siggemckvack - 9 november 2012 20:40

Idag byggde Sigge och jag ett hus. FInt va?   


När Sigge är på förskolan försöker jag oftast hinna med så mycket som möjligt här hemma. Idag tex så storhandlade jag på Maxi, köpte julklappar till barnen på Toys R us, tvättade en maskin tvätt, och började rensa ur förrådet som vi ska måla och organisera upp. 


Men på torsdagar, då tar jag en lång stund för mig själv, och som jag ser fram emot den! När Sigge är på förskolan, Svea sover sin långa förmiddagslur, då sätter jag mig och tittar på veckans avsnitt av Herrskap och tjänstefolk. Underbar serie enligt mig..


Av siggemckvack - 9 november 2012 08:03

...inviger Svea sitt babygym och Sigge läser Ingrid-bok

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards