Alla inlägg under februari 2013

Av siggemckvack - 26 februari 2013 11:40

Helgen var verkligen jättemysig och underbar, allt från vår vistelse på Sätra Brunn till Sigges kalas nr 2. Daniel hade tagit ledigt på fredagen, så när vi ätit frukost och kommit i ordning satte vi oss i bilen och åkte de ca 23 milen till min mamma. Där stannade vi bara en liten stund för att lämna barnen och packa ur deras grejer ur bilen mm. Min syster Frida var också där för att hjälp till att ta hand om barnen, eftersom mamma jobbade hemifrån. 


Sen åkte Daniel och jag vidare mot Sala och spaanläggningen Sätra Brunn. Hur härligt som helst! Vi hade fullt upp under vårt dygn där, men det var bara trevliga saker. Vi badade, bubblade bubbelpool, bastade, fick ansiktsbehandling, gymmade, gick långpromenad, sov gott och åt fantastiskt gott. Eftersom vi gått (och går) på diet i flera veckor, var det extra gott att faktiskt få äta en massa godsaker. På kvällen åt vi trerätters middag - skagentoast på kavring med löjrom, pepparstek på oxfilé, och creme brulèe. 


Jag struntade i kameran under större delen av helgen, så jag har inte så många bilder att visa.

 


När vi lämnade Sätra brunn åkte vi ett par mil hem till Eva med familj och hälsade på. Eva är lika gammal som mig, men är min pappas kusin. Evas son Hugo är alltså min syssling. Det var roligt att träffas, och att se deras hus där jag inte varit sen jag var 8-9 år kom vi fram till. 


Sen längtade vi väldigt efter Sigge och Svea så vi åkte hem till mamma igen. Där hade det gått jättebra med barnen. Det hade inte varit några större bekymmer alls.  


På söndagen hade vi lite kalas för Sigge igen. Mormor, Bertil, morfar och Anna-Lena och Frida och Philip var det som gratulerade. Innan de kom gjorde jag en till biltårta. Den här gången hade jag modifierat den lite och färgat tårtbottnarna gröna och använde hallonsylt istället för blåbärssylt i krämen mellan bottnarna.

 


Presenter fick förstås Sigge igen. Pippimugg till sin samling (det kan väl kallas för det nu när han har två?), en keyboard och en sparkcykel. Mycket populära alla tre!

 


På eftermiddagen styrde vi kosan hemmåt igen, och hade en lugn kväll hemma innan veckan började. 



Tack för presenterna hälsar Sigge, och tack för hjälpen med barnen säger Daniel och jag!


Av siggemckvack - 25 februari 2013 15:38

Idag skiner solen och det är väldigt fint ute. Tyvärr gör ju solen också så att all smuts här hemma syns väldigt bra. Så istället för att gå ut i det fina vädret blev det en ordentlig städning här hemma. Fast bara övervåningen idag, resten får jag ta nån annan dag. Jag fick fin hjälp av vår stora lilla 3-åring.

Av siggemckvack - 21 februari 2013 12:06

Vi hann inte hem till lunch. Allting tar liksom lite längre tid när man har en 3-åring med sig.

Av siggemckvack - 21 februari 2013 12:03

När vi kom till förskolan idag så var det ett barn som precis hade kräkts. Jag ville inte riskera nåt så vi vände i dörren och Sigge fick följa med mig och Svea ner på stan och göra några ärenden. Vi hann stanna och titta på änderna också.

Av siggemckvack - 21 februari 2013 09:47

Svea har haft feber inatt, antagligen efter sprutorna hon fick igår. Nu på morgonen är den nästan borta igen som tur är.


Här har Svea rullat in under bordet och kommer inte därifrån.

Av siggemckvack - 20 februari 2013 18:38


Bvc

Av siggemckvack - 20 februari 2013 11:06

Svea har fått vaccinationer och det gick lika bra som förra gången. Hon bara skrynklade ihop ansiktet lite men sa inte ett pip. Ovanligt enligt BVC-sköterskan. Nu väger hon drygt 6800 g och är 64 cm lång.

Av siggemckvack - 19 februari 2013 09:41

Sigge kör mycket med den radiostyrda bilen han fick i födelsedagspresent. Han är riktigt bra på det även om det blir en del frontalkrockar i väggen också.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards