Alla inlägg under februari 2013

Av siggemckvack - 9 februari 2013 13:46

Sigge har varit riktigt sänkt de senaste dagarna, med hög feber och en väldigt jobbig hosta. Han har inte ätit nånting alls, och knappt velat dricka. Bara legat i vår säng och sovit och tittat på TV. Idag verkade han lite piggare på förmiddagen, och åt till och med lite yoghurt (med betoning på lite), men nu är han varm igen och har sovit en stund på soffan. Svea hade lite feber i torsdags, men sen har hon varit pigg igen, tills i natt då hon var varm och rödblommig om kinderna. Helt kry är hon nog inte idag heller, för hon har sovit i drygt två timmar i sin vagga nu, och så länge sover hon aldrig inomhus på dagtid annars. 


Sigges hosta gör att vi sover ganska dålig allihop, för han kommer in till oss på natten och nu när han är sjuk så får han ju förstås ligga kvar hos oss. Han har fått hostmedicin utskrivet, och den hjälper hyfsat ialla fall. I torsdags och igår hostade han så mycket att han kräktes flera gånger. 


Själv hade jag bara feber i onsdags kväll. På torsdagen kände jag mig helt bra igen och var till och med och simmade på kvällen. Skönt att det inte blev värre.

Av siggemckvack - 7 februari 2013 08:25

Igår när jag lämnade Sigge på förskolan var där 9 barn av 28. Resten var sjuka. När jag hämtade var de 7, för de hade ringt hem två sjuka barn under dagen. Klockan 15 hade alla barn gått hem. Ganska otroligt.

Sigge har haft lite hosta ett par dagar och igår började näsan rinna, men ingen feber. Däremot fick jag feber igår kväll och frös som en galning.

Inatt fick Sigge feber och nu på morgonen upptäckte jag att även Svea har det. Min feber är borta som tur är, nu har jag bara onti huvudet.

Av siggemckvack - 6 februari 2013 13:15

Så har jag bakat igen. Undrar hur jag ska få in dem i den redan proppfulla frysen.

Av siggemckvack - 6 februari 2013 12:17

Om ett par veckor ska vi lämna bort barnen till mormor och Bertil över natt (första gången vi är ifrån Svea över natten). Daniel och jag ska passa på att lyxa till det lite och åka till Sätra Brunns spa. Vi har varit där förut och vet att det är jättebra och fint, så jag längtar verkligen! 


Bilderna är från www.satrabrunn.se 

   



Av siggemckvack - 5 februari 2013 17:08

Råkade köpa 2 kg morötter idag, bara för att det var billigt. Så ikväll har Sigge och jag lagat stuvade morötter till honom och morotspure till Svea.

Av siggemckvack - 5 februari 2013 15:11

Idag har vi varit på Alfonsteater på biblioteket. De spelade upp tre Alfonsböcker, bl a Gonatt Alfons Åberg. Som vanligt tyckte Sigge att det var bra och han satt så fint och tittade. Efteråt var vi kvar bland böckerna en stund.

Av siggemckvack - 4 februari 2013 21:00

Varför knata runt själv när man kan få skjuts?


 

Av siggemckvack - 4 februari 2013 15:47

Denna vecka blev det måndagsträff istället för tisdagsträff med föräldragruppen. Fyra mammor och åtta barn i varierande storlek.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards