Alla inlägg den 13 mars 2013

Av siggemckvack - 13 mars 2013 20:07

I går kväll började det snöa, och nu har det snöat oavbrutet sedan dess. Så här såg det ut på vår garageuppfart på förmiddagen:

 

Snön var ju nästan helt borta! Varför var det tvunget att komma mer? Vårkänslorna försvann rasande fort....


Jag var in på affären en sväng idag efter lämningen på förskolan, och då blev det ett par inköp för att hjälpa vårkänslorna på traven:

 

Strunt samma om det kanske är lite tidigt med påskris. Man blir ju glad av det!


I natt sov Svea verkligen dåligt. Hon vaknade en gång i timmen och var missnöjd, och ville inte somna om. Vid ettiden höll jag på att explodera, så då tog jag henne i vagnen och gick ut på en liten promenad. Hon somnade nästan genast, men vaknade efter en timme igen. De få timmar jag sov, låg jag på soffan där nere med Svea i vagn bredvid. Jag gissar att jag somnar tidigt ikväll. Håll tummarna att Svea låter oss få sova inatt!



Av siggemckvack - 13 mars 2013 14:00

I går tog vi en tur till IKANO-huset, jag och barnen. Vi strosade omkring inne på IKEA och provade diverse möbler, köpte en ram mm. Träffade på Sigrid, en tjej som gick i samma gravid-vattengympagrupp som jag. Vi träffades även i korridoren uppe på förlossningen, och födde våra döttrar på samma dag med bara någon timmes mellanrum. Jag har inte sett henne sen då, så det var roligt att träffa på henne och hennes lilla Ava. 

Vi tog en sväng i några olika klädaffärer också. Åh vad sugen jag blev på att handla kläder åt barnen! Det fanns så mycket fint, framför allt på Kapp Ahl. Men jag lyckades hålla i pengarna och kom därifrån utan några inköp.


Vi var in på Willys och köpte grönsaker innan Sigge fick en glass som han tjatat om. När vi satt där och han åt sin glass så var det en farbror vid bordet bredvid som tappade en femma på golvet. Han var lite ofärdig av sig och tyckte nog att det var väldans jobbigt att böja sig ner och hämta pengen, så Sigge kröp in under bordet och tog upp den åt honom. Farbrorn blev glad och sa att Sigge fick behålla pengen. Den fick han sen köpa choklad för i kiosken. Glass och choklad på en tisdag! Men jag tyckte att det var ett bra tillfälle för Sigge att lära sig vad pengar är och vad man gör med dem, så jag hade överseende med det. Nuförtiden köper man ju allt med kortet, så det blir liksom lite abstrakt det där med pengar. 




Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards