Alla inlägg den 19 mars 2013

Av siggemckvack - 19 mars 2013 19:54

Det var som att Svea kände på sig att hon blivit "stor" nu - hela 6 månader igår. För idag har hon provat några nya färdigheter. När jag hämtade henne i sängen i morse låg hon tex med fötterna på huvudkudden:

 


Sen när vi satt och åt frukost och Svea låg på golvet så upptäckte jag att hon började åla framåt, målmedvetet. Förut har hon mest ålat baklänges lite oplanerat sådär, eller rullat omkring. Här är en filmsnutt där hon ålar efter nappen. Sen är jag elak mamma och snor nappen för att få henne att göra om det, men det gick hon inte på:


Hon har på sista tiden blivit så "med", och försöker tex ta fjärrkontrollen, eller vad som nu råkar befinna sig i närheten. Sigge är inte helt nöjd med att hon tar hans saker, eller att hon inte ligger kvar där jag lägger henne.    Hon har också börjat att försöka ställa sig på alla fyra. Många som träffat Svea senaste tiden (tex sköterskor och läkare på reumatologen då hon fick följa med mig dit) har sagt att hon verkar väldigt nyfiken. 


Ätandet har stått still ett tag. Förra veckan hade Svea problem med magen och då slutade vi ge något annat än ersättning, men nu börjar det bli dags att ta tag i det där med puréer mm igen. Senaste veckan har hon inte heller sovit lika bra som vanligt. Ett par nätter har hon vaknat typ varje timme och det var svårt att få henne att somna om, men de flesta nätterna somnar hon ändå om bara man stoppar in nappen. Men eftersom hon sover i eget rum nu så innebär det att Daniel och jag är uppe och springer några gånger var varje natt. 


Av siggemckvack - 19 mars 2013 12:08

Men nu räcker det väl?!?

Av siggemckvack - 19 mars 2013 11:14

Igår var jag och barnen till öppna förskolan på eftermiddagen. Sigge lekte, Svea undersökte en leksak, jag pratade med en annan mamma, och så var det sångstund och fika. Enligt Sigge är fikat det bästa på Droppen. Jag förstår honom för det är inte mycket som slår Annas nybakade bröd.


Sigge skulle också tillverka en påskkyckling men vi hann inte färdigt så vi tog hem materialet och gjorde klart den idag istället. Den har fått namnet Bö.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards