Alla inlägg under mars 2013

Av siggemckvack - 19 mars 2013 11:14

Igår var jag och barnen till öppna förskolan på eftermiddagen. Sigge lekte, Svea undersökte en leksak, jag pratade med en annan mamma, och så var det sångstund och fika. Enligt Sigge är fikat det bästa på Droppen. Jag förstår honom för det är inte mycket som slår Annas nybakade bröd.


Sigge skulle också tillverka en påskkyckling men vi hann inte färdigt så vi tog hem materialet och gjorde klart den idag istället. Den har fått namnet Bö.

Av siggemckvack - 18 mars 2013 16:34

Grattis på 6 månadersdagen vår lilla älskling!

Av siggemckvack - 18 mars 2013 09:31

Tror Sigge gillade brödet han fick till frukost. Den mindre biten är det som blev kvar av den stora brödkakan. Plus att han åt några bitar melon också.

Av siggemckvack - 17 mars 2013 20:57

Idag har Sigge och jag varit och pysslat med våra vänner, mammor och barn. Sigge pysslade en stund, men sen lockade fikat och att leka, så då fick jag pyssla själv. Det var inte helt fel det heller. 

 







Av siggemckvack - 17 mars 2013 12:08

Snart iväg på påskpyssel med Sigge och några vänner.

Av siggemckvack - 14 mars 2013 14:30


 

Av siggemckvack - 14 mars 2013 10:15

Jag ser en röd hjärtkudde, med två kramgoa armar. Vad ser ni?

 


När Sigge såg denna stoooora skylt stannade han och utbrast lyckligt "Pippi!". 

Av siggemckvack - 13 mars 2013 20:07

I går kväll började det snöa, och nu har det snöat oavbrutet sedan dess. Så här såg det ut på vår garageuppfart på förmiddagen:

 

Snön var ju nästan helt borta! Varför var det tvunget att komma mer? Vårkänslorna försvann rasande fort....


Jag var in på affären en sväng idag efter lämningen på förskolan, och då blev det ett par inköp för att hjälpa vårkänslorna på traven:

 

Strunt samma om det kanske är lite tidigt med påskris. Man blir ju glad av det!


I natt sov Svea verkligen dåligt. Hon vaknade en gång i timmen och var missnöjd, och ville inte somna om. Vid ettiden höll jag på att explodera, så då tog jag henne i vagnen och gick ut på en liten promenad. Hon somnade nästan genast, men vaknade efter en timme igen. De få timmar jag sov, låg jag på soffan där nere med Svea i vagn bredvid. Jag gissar att jag somnar tidigt ikväll. Håll tummarna att Svea låter oss få sova inatt!



Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards