Alla inlägg den 20 april 2013

Av siggemckvack - 20 april 2013 21:20

Tänk så härligt vårigt det har varit idag. Humöret är på topp.


Inledde dagen med att gå på barnloppis. Gjorde inte lika bra fynd som jag brukar, men lite hittade jag ändå. Utklädningskläder till Sigge, två små böcker, bestick till lekstugan, glas till lekstugan och docka med potta till lekstugan. Kakformar i form av Pippi, Herr Nilsson och Lilla gubben. 


Sen åkte vi en sväng till Bauhaus som öppnade sin nya bygghandel här i Linköping igår. Vi kom därifrån med en slang till kompressorn för 100 kr. Storhandling... Sen sprang jag in på Gallerix och köpte en ram också.


När vi kom hem städade Daniel i bastun, Sigge lekte med sina nya loppisprylar och var ute en hel del. Sen tränade både Daniel och jag. Farfar kom hit på kvällen och vi gjorde glass i min glassmaskin som jag aldrig provat fast jag fick den för över tre månader sen. Så kan det gå när man har gått ner i vikt. Men nu ska jag inte gå ner mer, så nu är det inte lika strikt. Väldigt god glass blev det! Nu väntar filmkväll med Irene Huss-film.


 


Verkar kanske knäppt med min att-göra-lista, men jag kom på så många saker som jag ville/måste hinna med i helgen att jag tyckte det var bäst att skriva upp dem för att inte glömma något. 


När man har det rosa diademet på sig är man Nasse (i Nalle Puh) säger Sigge.

Av siggemckvack - 20 april 2013 14:04

På väg in i skafferiet

Av siggemckvack - 20 april 2013 09:55

Det är lång kö utanför precis innan de öppnar.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards