Alla inlägg den 1 maj 2013

Av siggemckvack - 1 maj 2013 22:19

Vi hade ett lugnt Valborgsfirande. När Daniel kom hem från jobbet gick vi över till våra grannar Bernt och Annika som ville bjuda på fika som tack för att vi sett efter deras katt när de var i Prag. Det var väldigt trevligt, och vi fick även fina presenter som tack för kattvaktandet. Verkligen gulligt av dem.


När vi kom hem skulle vi grilla och fixa med mat, men det blev mest kaos av alltihop. Sigge var hungrig och tjatig, jag var hungrig och grinig, Svea var trött och krävde uppmärksamhet och Daniel slet med grillandet i blåsten, och köttet som aldrig ville bli klart. Ha ha, det blir inte alltid som man har tänkt sig när man har barn. Till sist fick vi iaf mat i oss, och ungarna slocknade genast när vi la dem. Vi hade tänkt att gå bort till elden hela familjen, men firandet blev inställt pga den kraftiga blåsten. Men Daniel och jag tände en egen liten brasa - i bastun, och gick ut och bastade när barnen sov. Det var så hiskeligt varmt i bastun att jag fick en smärre chock när jag öppnade dörren och skulle kliva in. Det var typ som ett slag i magen och jag tappade andan. Fast jag öppnade dörren och vädrade ut en stund så gick det bra även om jag inte blev kvar så länge. 


Sigge lånade ut sin keps i morse. Svea såg så rolig ut när hon försökte se vad det var däruppe.

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards