Alla inlägg den 12 maj 2013

Av siggemckvack - 12 maj 2013 14:00

När vi lagt Svea och Sigge igår kväll gick vi andra ut i bastun, sen hoppade vi i poolen när vi blivit riktigt varma. Till och med jag badade, trots att jag är en riktig badkruka. Skönt kan jag inte påstå att det var, men uppfriskande. Det var ca 18,5 grader i vattnet så det var rätt okej ändå, även om jag föredrar när det är 27 som det kan bli en vanlig sommardag. Barnen badade iaf riktigt mycket.  

Av siggemckvack - 12 maj 2013 09:30

Natten till igår sov vi inte särskilt bra. Sigge vaknade gång på gång och var ledsen/arg och låg och sparkade i sängen. Det gick liksom inte att få kontakt med honom. Det kom som i attacker. Jag låg inne hos honom i hans 75 cm breda säng där jag inte kan ligga rak med benen, och slumrade till mellan attackerna. Efter ett par timmar bytte Daniel av mig. Jag vet att det finns något som heter nattskräck, undrar om det kan vara något åt det här hållet. Sen vaknade Svea  06.15, så det blev ingen vidare natt alltså.


På förmiddagen blev det en hel del skjutsande och åkande. Daniel skjutsade Rebecka på ett kalas, sen köpte han och Joakim lite virke och åkte hem och byggde en stor blomlåda. Jag tog småbarnen och åkte till Vikingstad för att hämta upp ett par ljusstakar som min mamma Traderafyndat, sen vidare för att hämta upp Rebecka efter kalaset. På eftermiddagen var vi hemma och pysslade utomhus. Gräsmattan klipptes för första gången i år, Daniel trimmade, jag staplade ved och fixade lite mysigt på uteplatsen. Barnen gungade och lekte.   

Vi har hittat en gullviva i gräsmattan. Grabbarna fick klippa gräset varsamt så att blomman fick vara kvar. Joakim tappade sin lösa tand.


 

Svea satt och gungade hur länge som helst. Hon trivs verkligen i gungan.


 

Sigge fick sommarens första skrapsår, vilket plåstrades om med ett mjukt gulligt plåster som vi fått av moster Frida. Efter maten satt Svea och myste i Rebeckas knä. Rebecka pysslar med Svea mest hela tiden, så jag tror vi kommer få jobbigt på måndag när inte Svea får lika mycket uppmärksamhet som hon fått i helgen.   


Jag skriver mer om kvällens aktiviteter senare.





Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards