Alla inlägg den 16 maj 2013

Av siggemckvack - 16 maj 2013 20:23

I går åkte jag till Norrköping då det var träff på den distanskurs jag läser. Det är lite typiskt att behöva åka till Norrköping när man läser på Linköpings universitet, men det finns ju en liten "filial" i Norrköping och min kurs råkar gå just där. Eftersom träffen är på eftermiddagstid, så måste vi fixa med barnvakt till barnen när de där träffarna är. Den här gången kunde grannen Sofie, 18 år. Hon har varit barnvakt åt Sigge flera gånger, och en gång förut åt båda barnen, men aldrig så många timmar som igår. Det hade gått jättebra som tur är. De hade bla gått hem till Sofie och hennes familj och klappat djuren (katter, ökenråttor och en ödla. Samt tittat på fiskar). 


Idag var vi på 8-månaderskontroll med Svea. Hon väger nu 8250 g och är 68,5 cm. Blev lite nyfiken hur stor Sigge var vid samma ålder, så jag tittade på BVC-kortet. Han vägde 7720 och var 70,5 cm. Längre och lättare än lillasyster. Kerstin frågade lite om Svea har lärt sig krypa, sitta, kan ta sig från sittande till krypande själv, och om hon har börjat ställa sig upp. Och det gör hon ju. 


Jag blev lite full i skratt när jag såg vad Daniel skrivit på inköpslistan ikväll:

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards