Alla inlägg den 4 juni 2013

Av siggemckvack - 4 juni 2013 20:25

På eftermiddagen åkte vi till Valla, precis som förra tisdagen. Där mötte vi Elin och hennes barn Sigrid och Svea som är precis jämngamla med mina. För ovanlighetens skull så hade jag och Sigge en lugn förmiddag hemma utan tjat och gnäll, men när vi kom till Valla var han tjurig och tvär. Annars brukar det vara tvärtom.   


Det blev lite lek i parken, fika på en filt och så en sväng till djuren. Så här i efterhand kan jag dra några slutsatser:

- en mindre lekplats funkar bättre för oss eftersom Sigge är så försiktig och kan ha svårt att gå iväg från mig, och jag är ju begränsad i hur mycket jag kan följa med honom runt i parken eftersom jag har Svea också. 

- Fika på en filt i parken kan låta mer idylliskt än det faktiskt är ibland.

- Att gå till djuren funkar alltid!


    

Sigrid bjöd Sigge på "ringar", som tydligen är en sorts flingor. De smakade typ som knäckebröd. Oerhört populära hos 3-åringarna var de. 


Fyra barn på S: Sigge, Sigrid, Svea och Svea.

Två mammor på E: Emma och Elin.


Av siggemckvack - 4 juni 2013 20:23

världens finaste.

 

Sigge · Svea
Av siggemckvack - 4 juni 2013 20:19

Idag hoppade Daniel ner i vattnet för att montera poollampan och inloppen (eller vad det heter). Han konstaterade att det verkligen var iskallt. Jag blev nyfiken och gick efter en termometer, som visade på 11 grader! Tur att det inte var djupare än upp på benen. Men han har en sak kvar att montera och nu är vattnet åtminstone i midjehöjd, så det har han att se fram emot när han kommer hem från firman ikväll, stackarn.

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards