Alla inlägg den 20 juni 2013

Av siggemckvack - 20 juni 2013 22:48

Ikväll hjälpte Sigge mig att vattna utomhus. Jag busade och stänkte lite vatten på honom med vattenslangen. Det tyckte han var roligt. Kläderna blev fuktiga och då frågade han:


- Får jag vara nakenfis?

- Ja, det får du väl.

- Som pappa......i affären. 


Ha ha. Då gick det ju inte att hålla sig för skratt. Såg för mitt inre hur Daniel gick naken på ICA.


Men som vanligt fanns det ju en helt rimlig förklaring. Tidigare på eftermiddagen hade Sigge varit med Daniel på en klädaffär och följt med in i provhytten när Daniel skulle prova lite kläder.



Lite skryt också. I kväll cyklade jag och Sara en tur på 2,5 mil! Känns redan en aning i benen. Vi får väl se hur det känns i morgon. Gulp!

Emma · Sigge
Av siggemckvack - 20 juni 2013 14:30

Sigge har ju alltid varit så otroligt lik Daniel. Jag tror till och med barnmorskan sa det typ två minuter efter att Sigge var född, och sen har det fortsatt i den stilen. Det är nog bara EN endaste som har sagt att han är lite lik mig, och den personen hade aldrig träffat Daniel. 


Så självklart hoppades jag lite att Svea skulle vara liiite lik mig iaf. Men de flesta har sagt att hon är lik Sigge och lite Daniel. Fast de senaste två veckorna är det faktiskt ett par, tre stycken som sagt att hon är väldigt lik mig! Och om man tittar på bilder från när jag var liten så tycker jag själv att där finns en likhet. Vad tycker ni? De två undre bilderna är på mig när jag var liten.

 

Emma · Svea
Av siggemckvack - 20 juni 2013 10:15

...eller iaf lååång tid, har nu min lärarlegitimation blivit klar. Nu är det bara att jobba vidare mot förskollärarlegitimationen också.

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards