Alla inlägg den 22 juni 2013

Av siggemckvack - 22 juni 2013 19:56

Fick en underbar bukett från Annas och Johans trädgård igår.

Av siggemckvack - 22 juni 2013 19:53

En stund innan läggdags. Sigge matar Joakim med chips.

Av siggemckvack - 22 juni 2013 11:53

Det fina vädret försvann mot lunchtid, då det började blåsa och bli mulet. Vi hann sitta ute och äta god lunch med farfar först iaf. När våra vänner (3 andra barnfamiljer) dök upp hängde regnet i luften, men vi vågade oss ändå bort till midsommarfirandet i byn där vi dansade lite runt stången och fikade. Vi klarade oss från regnet. Några droppar kom när vi var på väg hem bara.

   

Hemma hos oss dröjde det inte alltför länge innan det sprack upp och blev ganska fint igen, så vi kunde vara ute större delen av kvällen. Alla hade tagit med sig eget kött att grilla, och så hade vi delat upp lite sysslor mellan familjerna. Några hade med sig lite plock och snittar att mumsa på när vi väntade på att grillen skulle bli klar, andra hade med sig potatis, sås, bröd och sallad. Vi (jag) hade bakat en tårta, och ordnat med glass till barnen. Jag hade även gjort en liten tipspromenad till barnen med frågor som "vad heter Pippis apa" och "hur många fingrar har du på en hand". En förälder fick förstås följa med runt och läsa frågorna. Alla barn fick såpbubblor som "pris". 


 

Av siggemckvack - 22 juni 2013 11:49

Midsommarafton inleddes med ganska fint väder så Daniel och Sigge återinvigde poolen efter linerbytet. Ca 24 grader var det i vattnet. Jag var inte ett dugg badsugen så jag hoppade över, badkruka som jag är. 


Kl 10.00

 

Kl. 22


På kvällen när gästerna åkt hem blev det kvällsdopp för alla utom mig och Svea. Joakim och Rebecka hade ju längtat och väntat hela dagen på att få bada. 


Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards