Alla inlägg under juni 2013

Av siggemckvack - 20 juni 2013 14:30

Sigge har ju alltid varit så otroligt lik Daniel. Jag tror till och med barnmorskan sa det typ två minuter efter att Sigge var född, och sen har det fortsatt i den stilen. Det är nog bara EN endaste som har sagt att han är lite lik mig, och den personen hade aldrig träffat Daniel. 


Så självklart hoppades jag lite att Svea skulle vara liiite lik mig iaf. Men de flesta har sagt att hon är lik Sigge och lite Daniel. Fast de senaste två veckorna är det faktiskt ett par, tre stycken som sagt att hon är väldigt lik mig! Och om man tittar på bilder från när jag var liten så tycker jag själv att där finns en likhet. Vad tycker ni? De två undre bilderna är på mig när jag var liten.

 

Emma · Svea
Av siggemckvack - 20 juni 2013 10:15

...eller iaf lååång tid, har nu min lärarlegitimation blivit klar. Nu är det bara att jobba vidare mot förskollärarlegitimationen också.

 

Av siggemckvack - 19 juni 2013 13:45

Bara 5-6 cm än så länge, men förhoppningsvis kan det bli nåt ätbart i framtiden.

 

Av siggemckvack - 19 juni 2013 09:00

I måndags kväll drog jag ut på cykeltur. Det var ju en så härlig sommarkväll. Perfekt att cykla på. Jag cyklade 1,5 mil på 43 minuter. Kanske ingen höjdartid, men min 3-växlade tantcykel har ju sina begränsningar, och min ork också för den delen. Fantastisk tur, men nästa gång tar jag solglasögonen på mig för att slippa få in en massa små flygfän i ögonen. 

 

Av siggemckvack - 18 juni 2013 21:47

Vi har haft fint besök från Skåne. Daniels syster Sabina och barnens kusin Vincent har varit här från igår till idag. Vi har varit och shoppat lite på Ikanohuset (jag köpte två skjortor till Sigge och en tunika till Svea på rean, keps och solhatt till Sigge och badbyxor till Sigge. "Tyvärr" drunknar ju Svea i kläder så jag har svårt att motivera särskilt många köp till henne), varit ute i trädgården, gått långpromenad mm. Idag var vi in en sväng på Daniels jobb också och provåkte polisbuss.

   

Synd att jag inte lyckades få med alla tre kusinerna på samma bild, men det kanske är för mycket begärt att pricka in tre på en gång.


Så roligt att ni kom, och mysigt att få träffa Vincent som vi inte sett sen i vintras! Tänk vad lika två snart 9 månader gamla barn kan bete sig och låta.



Av siggemckvack - 17 juni 2013 09:15

Dåligt filmat, men vips har Svea börjat gå med vagnen. Hur nöjd som helst.


 

Av siggemckvack - 16 juni 2013 20:57

I helgen har vi haft vänner här både fredag och lördag kväll. Härligt att träffas, för det var ett tag sen sist. Grillat, lekande barn och massor av prat till sena kvällen gör gott för själen.   


I övrig har vi mest varit hemma och plockat med både små och stora saker. Skönt att få lite gjort! 


En av sakerna jag hunnit med är att koka en massa rabarbersaft:

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards