Alla inlägg under juli 2013

Av siggemckvack - 2 juli 2013 20:56

Idag hade vi tisdagsträff här hemma, med två andra mammor och fem barn utöver mina egna. Det gick lugn och fint tillväga. Vi åt grillad korv. Barnen fick korvbröd till om de ville. Vi andra åt en jättegod ljummen potatissallad och sallad med vattenmelon, ruccola och fetaost. I potatissalladen var det kapris, som jag trodde att jag inte tyckte om, men OJ vad gott det var! Det var en av de andra mammorna som också fick omvärdera kapris. Kanske passade det helt enkelt så bra i just den här rätten. Till eftermiddagsfikat hade jag gjort en jätteenkel rabarberpaj som man liksom gjorde direkt i formen, utan att använda nån bunke. Väldigt god blev det också.


Sigge tyckte om att leka med Tuva som är stor tjej på hela 5 år:

 

Av siggemckvack - 2 juli 2013 16:35

Vid närmare eftertanke kanske Svea är mer lik en viss Pontare. Åtminstone frillan.

Av siggemckvack - 2 juli 2013 16:03

Sigge konstaterade precis att Svampbob har lika många tänder som Svea.

Sigge · Svea
Av siggemckvack - 2 juli 2013 09:15

Ja, två på en bild alltså. Det är väldigt svårt att få till bra. Se bara!

 




Sigge · Svea
Av siggemckvack - 1 juli 2013 21:07

Titta vad jag är hi-tech OCH sportig. Lite får man skryta va? 


 

Av siggemckvack - 1 juli 2013 20:46

Idag när jag vaknade trodde jag knappt mina ögon. Klockan var 9, och båda barnen sov fortfarande. Sigge vaknade precis, men hos Svea var det tyst. Sigge skulle egentligen vara på förskolan kl 9, men efter gemensam överläggning bestämde vi (Sigge och jag) att vi skulle ta en hemmadag idag. 


En timme senare upptäckte jag att väckarklockan visade en timme fel, så klockan var egentligen 8 när vi vaknade. Nåja, det är inte så illa det heller. Det roliga var att Daniel kom iväg tidigt till jobbet iaf, eftersom han också blev lurad av väckarklockan. 06.40 var han på plats i morse. 


Så vi har tillbringat dagen till stor del utomhus. Fyllt lilla poolen, städat lekstugan, gungat, tvättat vagnen som vi ska försöka sälja och plockat jordgubbar (de åkte direkt in i munnen) mm. 

Svea provsmakade kryddorna i krukan:

   


På kvällen när Daniel kommit hem var jag och Sara ut och cyklade. Vi tog rundan på 2,5 mil igen. Ikväll var den riktigt jobbig bitvis. Tror vi kom i motvind på ett ställe och där vart det kämpigt. Men vi tog oss runt, och skönt var det!


Av siggemckvack - 1 juli 2013 09:45

Syskonen Bus i sina första matchade tröjor som jag köpt på Polarn och Pyrets rea.

Undrar hur mågna gånger om dagen jag får plocka in saker i det där och andra köksskåp. 




Sigge · Svea
Av siggemckvack - 1 juli 2013 09:11

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards