Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av siggemckvack - 21 augusti 2013 21:04

I dag på förmiddagen pratade Sigge och jag om vår kommande resa till Thailand. Han frågade och jag berättade. Först lekte vi att vi var hos polisen och beställde ett pass till Sigge, sen gick vi upp och tittade på hans gamla pass, och på mitt och Daniels. Sen fick jag berätta om allt jag kunde komma på. Jag berättade om maten, vad man kan äta och dricka. Vilka frukter som finns. Att vi kan bada i poolen och i havet. Att stranden är som en jättestor sandlåda där vi kan gräva och bygga. Det finns små krabbor som bor i sanden och som kommer upp och springer runt på stranden. Att det finns små ödlor som brukar komma in i rummet, men det gör inget för de äter upp myggen. Vad en tuc-tuc är för något. Hur en thailändsk pannkaka ser ut, och att man äter den med hjälp av en smal pinne. 


Sigge frågade och frågade så jag fick berätta om allt i detalj. Sen gick vi till datorn och tittade på bilder från våra tidigare thailandsresor.

 

Av siggemckvack - 21 augusti 2013 20:55

För ett tag sen lärde sig Svea att klappa händerna och nu klappas det för fullt. Gärna ska vi klappa tillsammans, men ensam går också bra, tex kan man höra henne klappa händerna i sängen innan man går in och hämtar henne. Hon vet vad mn menar när man säger klappa, för då börjar hon.



 

Visst är väl Sigge för gullig som är engagerad i Sveas klappande i klippet? Han upprepar allt jag säger med ljus röst. :)

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards