Alla inlägg den 8 september 2013

Av siggemckvack - 8 september 2013 21:54

Så fint väder det har varit i helgen! Vi har passat på att vara utomhus ganska mycket. Det har blivt en del bollsparkande, gungande och bullätande.

   

Och Jocke spelar på sin mobil:

Svea och Rebecka har varit oskiljaktiga i helgen. Rebecka är väldigt barnkär, och Svea har verkligen tytt sig till Rebecka. Hon har gått och kramat och myst (dvs lagt huvudet mot Rebeckas axel, arm, knä osv) hela helgen. 

         

Vi har inte gjort så mycket annars. Joakim hade fotbollsmatch i lördags morse så grabbarna i familjen var iväg på det. Tjejerna åkte och handlade lite bakingredienser och ett par överdragsbyxor till Sigge. Sen har jag bakat rätt mycket. Läste en baktidning och blev väldigt inspirerad. Så jag har bakat hallonbullar, nötrulltårta med punsch, och cupcakes med blåbärsfrosting. De blev väldigt snygga och goda. Tyvärr glömde jag fota dem. Speciellt nötrulltårtan blev fin och var oerhört god, och enkel att göra också. Den kommer jag definitivt att göra fler gånger.


Ikväll har jag haft ett gäng mammor här för Blingovisning. Trevligt som vanligt, med snack och fika och lite shopping. Köpte likadana tröjor till barnen - mörkblåa med ljusa fyrklöver på, och en rosa mössa med röda pussmunnar på till mig själv. Hi hi. www.blingo.se


Nu i säng, för i morgon börjar jag jobba kl 6, liksom på onsdag och torsdag. Natti natt.



Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards