Alla inlägg under september 2013

Av siggemckvack - 4 september 2013 11:57

Har rast min tredje dag tillbaka på jobbet. Allt känns ungefär som vanligt här, inte som om jag har varit borta i ett år.

Har varit duktig och cyklat till jobbet både måndag och tisdag och det är 10 km enkel väg. Igår morse var det bara 4 plusgrader när jag åkte så det blev vantpremiär.

Av siggemckvack - 1 september 2013 22:25

I går körde jag iväg familjen för att kunna sitta i lugn och ro och skriva på min uppsats. Det gick faktiskt riktigt bra, och nu känns det som att läget är under kontroll vad gäller uppsatsen. Daniel och barnen roade sig med att gå en långpromenad och sen åka på marknad.

Idag började vi med att städa huset. Det är faktiskt lite svårt att städa när barnen (ffa den lilla) hela tiden river fram det man plockat undan och vill plaska med smutsvattnet i skurhinken tex.

Sen har vi haft besök av Rebecka och hennes kompis, och senare även av farfar Leif.

Mycket av min tankeverksamhet har gått åt till det faktum att jag börjar jobba i morgon, efter ett år hemma. Jag har plockat fram tofflor, överdragsbyxor och fixat matlåda. Hoppas jag inte glömt nåt och att morgondagen löper på bra. Nu är det väl bäst att jag försöker sova så jag orkar upp kl 6 i morgon.

Av siggemckvack - 1 september 2013 22:14

I fredags var jag och hämtade min nya efterlängtade cykel! Jag har velat en tid angående att köpa den eller ej, men nu blev det så. Jag har ju cyklat rätt mycket i sommar och det är inte alltid så roligt att cykla 2,5 mil på en 3-växlad tantcykel med cykelkorg och barnsadel. Nu var den nya cykelns pris ordentligt nedsatt så det var läge att slå till.

När Daniel kom hem från jobbet gav jag mig genast ut på premiärturen, laddad som bara den på att cykla en av de vanliga rundorna och se om jag kunde förbättra min tid. Men efter bara ett par minuter började det regna lite och sen mer och mer så tillslut kände jag mig tvungen att vända om. En mil cyklade jag iaf, och jag hade mkt bättre medelhastighet än jag brukar enligt appen jag använder. Kul!

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards