Alla inlägg under oktober 2013

Av siggemckvack - 11 oktober 2013 11:45

Daniel och hans motorfordon alltså. Klart Sigge måste ha en fyrhjuling han också!   

Sigge är jätteduktig och kör sakta runt i en bana som Daniel ordnat på gräsmattan. Ska se om jag kan lägga upp ett klipp snart.


I går när jag kom hem från jobbet så var det dock inte Sigge som var ute och åkte:

 

Av siggemckvack - 11 oktober 2013 06:44

Det är så tomt nu när vår Malte är borta.

Av siggemckvack - 10 oktober 2013 20:40

Ja, Sigge säger att det har varit två snickargubbar här idag. I princip har han rätt, även om jag försöker få honom att bara kalla dem för snickare.


ÄNTLIGEN har vi fått hjälp att sätta upp den vägg som ska dela av vardagsrummet så att vi får ännu ett sovrum i huset. Så spännande att komma hem från jobbet och finna hål i väggen och en helt ny vägg på plats. Här kommer lite bilder:

   


Dåliga bilder blev det så här på kvällen, men så här ser det ut just nu:

Barnens lekhörna har flyttats in under trappen. I vardagsrummet står möblerna i princip PÅ varandra...


Det är ju ganska mycket arbete kvar innan allt är klart. Exempelvis så kommer snickaren tillbaka och sätter dörrfoder och tröskel i nästa vecka. Vi måste köpa handtag till dörren, och spackla, slipa, tapetsera väggen på båda sidor. Sen ska här säljas av en del vardagsrumsmöbler och skaffas nytt har vi tänkt. Och så ska ju gästrummet ställas i ordning, och då går det ju att inreda Sveas rum när våningsängen försvinner därifrån. Så det blir liksom en lång kedjereaktion kan man säga.


Kul att det är igång tycker jag!

Av siggemckvack - 10 oktober 2013 20:15

Uppdaterad med fungerande länkar!


I söndags bokade jag de sista hotellen på vår resa till Thailand i vinter. De är väldigt olika i bekvämlighetsnivå och pris. Ska bli spännande att se om de lever upp till förväntningarna sen.


De tre första nätterna, i Phuket, ska vi bo här:

Manohra cozy village


Sen blir det tre nätter på Koh Phi Phi:

PP Erawan


En hel vecka i Ao nang (jag älskar bubbelbadet på balkongen!):

Cliff Beach resort


Sen blir det fyra nätter på en, för oss ny, strand på Koh lanta:

La Paloma


Fyra nätter på paradisön Koh Mook:

Sivalai


Och sist, men inte minst, 5 veckor på Klong dao-stranden på Koh Lanta:

DR Lanta



Av siggemckvack - 8 oktober 2013 16:30

I söndags var vi och fikade hos min kusin Johanna med familj. De har nyligen fått tillskott i form av sötnosen Axel, och det ville vi förstås gratulera till.

 

Sen är det roligt att träffas då våra stora barn är så nära i ålder. Sigge är född i februari, Alvar i juni och så Signe (dotter till min andra kusin, Jenny) i november. Alla 2010. 

 

Svea blev jättetrött och vilade lite på pappas axel. Hon är så gullig och vill ofta mysa så här när hon är trött.

 

Av siggemckvack - 7 oktober 2013 22:47

I helgen var vi hos mamma och Bertil. På lördagen åkte Daniel och halva släkten till Stockholm på öl- och whiskeymässa, men jag och barnen följde inte med. Vi åkte till Vattholma och hälsade på min gamla kompis Mikaela med familj. Supertrevligt! Vi ses ungefär en gång vartannat år eller så, men det är alltid lika trevligt när det blir av.

 

Av siggemckvack - 2 oktober 2013 14:30

Härom kvällen vaknade Svea och var helt otröstlig så hon fick följa med ner till TV:n en stund. Oj så mysig hon var då! Annars är hon inte mycket för att sitta och mysa, men nu satt hon stilla i knät och var så varm och mjuk och luktade sådär bebisgott. Sen ville hon ner på golvet och då gick hon mellan mig och Daniel och lade huvudet emot oss som att hon myste. Daniel tog upp henne brevid sig i soffan och där låg hon bra en stund. Jag lade tillbaka henne i spjälsängen när jag gick och la mig och så somnade hon om så snällt.

 

Hi hi, kanske inte det bästa kortet på Daniel som tagits, men så kan det vara.

Av siggemckvack - 1 oktober 2013 20:22

Idag hade jag bytt arbetstid med en kollega, så jag fick kliva upp strax efter kl 5 i morse för att vara på jobbet vid 6. Men det var bara positivt, för då fick jag sluta tidigt och kunde komma hem och träffa mammor och barn i tisdagsgruppen som Daniel hade på besök. Det blev en trevlig eftermiddag. Barnen lekte massor, och det syntes sen:

 

På bilden är Sigges rum. Sen såg det likadant ut i Sveas rum, övre hallen, på hela nedervåningen samt ute i trädgården! Men kul hade de! :)

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards