Alla inlägg under december 2013

Av siggemckvack - 22 december 2013 20:57

Idag har jag fixat och donat för fullt. Jag tog Sigge med mig till Tornby och gjorde några ärenden. Trodde det skulle var julkaos där, men det var faktiskt rätt okej. Inga problem att hitta parkering eller nåt. Förutom på ett ställe när jag skulle in och köpa tre (3!) bilbarnstolar och inte ville ställa mig allt för långt bort från affären. Då gjorde jag något väldigt olikt mig och ställde mig på en handikapparkering. 


När vi kom hem igen började jag arrangera bilstolarna, dvs packa upp dem och ställa in Sigges två bältesstolar i bilarna. Sveas nya stol får Daniel sätta in i morgon när han ska ner till firman och tvätta bilen. Den är ju lite mer krånglig och då kan det vara skönt att hålla till inomhus. 

 

Sen tog jag in Sigges gamla stol, som nu ska bli Sveas, och började ta bort klädseln för att slänga in den i tvättmaskinen. Det var inte helt lätt kan jag tala om! Men jag fick bort den till slut. Frågan är om jag får dit den igen i morgon...  Sanningen att säga så har vi aldrig tagit bort klädseln förut, trots att Sigge har haft stolen i tre år. Den har inte sett så skitig ut, men nu när man lyfte på klädseln så var det...en sanitär olägenhet. Helt klart på tiden att tvätta, konstaterade jag. 


Sen har jag piffat i vardagsrummet. Lite nya kuddar och plädar, och så gardiner äntligen. Jag tyckte att det funkade utan gardiner, men det tyckte absolut inte Daniel, och jag får nogg erkänna att det blev ganska trevligt med gardiner. Bilderna gör dem inte riktigt rättvisa. Tanken är att vi ska ha ett par röda kuddar med stjärnor också, men de fanns inte inne när jag beställde från ellos.se, utan skulle komma i slutet av januari. Men då är ju inte vi hemma och kan ta emot paketet, så vi får helt enkelt göra en ny beställning när vi kommer hem.

   

Av siggemckvack - 22 december 2013 20:45

Sigge var väldigt företagsam i morse efter frukost. Daniel och jag var tydligen lite för sega i starten, som började med andra aktiviteter än att ta tag i tandborstning och påklädning direkt. För rätt vad det var kom han ner till oss och hade borstat tänderna (med vuxentandkräm), tagit av pyjamasen, valt kläder i garderoben och tagit dem på sig. Pyjamasen hade han lagt på rätt ställe under skötbordet. Bra gjort Sigge!

 

Kanske undrar ni vad vi hade för oss som var så upptagna? Tja, Daniel var i garaget och gjorde några ryggövningar. Han har haft jätteont i ryggen i två veckor, men nu är det bättre. Ett träningsprogram för att bygga upp ryggmusklerna har han att följa. Och jag var i förrådet och rotade runt i barnens klädlådor i jakt på sommarkläder till Svea. Tack vare Miranda och Lisette (eller egentligen deras mamma som lät oss ärva kläderna) är Svea ganska välekiperad när vi åker iväg. Jag hittade säkert 4-5 klänningar, ett par t-shirts, en tunn långärmad tröja, en kjol och ett par shorts. Sen har vi några plagg till. 

 

Jag tror Svea har sinne för det här med mode, eftersom hon har valt så tjusiga accessoarer till båda klänningarna vi provade. 


Av siggemckvack - 16 december 2013 07:36

Sigge provar sin nya Uv-dräkt. Oj vilket sjå det var att hitta sådana som levde upp till mina krav! Tvådelade och inte för pojkigt/flickigt i rätt storlek, är det för mycket begärt? Tydligen, för det blev blå pirat-heldräkt. Det enda som stämmer är storleken. Sveas är knallrosa, men faktiskt tvådelad.

Packningen är så smått påbörjad. Väskan ligger under sängen och så lägger jag ner saker som jag kommer att tänka på.

Av siggemckvack - 14 december 2013 17:17

I veckan var barnens mormor här och sov över ett par nätter. Hon fick vara barnvakt en kväll och innan jag åkte hemifrån hann vi pyssla lite i köket.

Av siggemckvack - 12 december 2013 13:00

Jag bor ihop med tre träningsgalningar tydligen:

 

Av siggemckvack - 11 december 2013 10:00

I år har Sigge fått en paketkalender. Jag hittade själva kalendern i min mammas förråd och då blev jag inspirerad att använda den. Stackars Svea har inte fått nån kalender alls, för jag tänkte att hon ändå inte förstår. Men där hade jag visst fel, för hon står dagligen på tå och drar i de nerdersta lådorna på Sigge kalender. Inga tillsägelser hjälper. Sigge är iaf nöjd med sin kalender där han hittills har hittat playmobilgubbar, en pixibok, en pezfigur m godis i och en studsboll bland annat. 

 

Av siggemckvack - 10 december 2013 16:00

Sigge lånar min mobil ibland och då hittar man sedan hans konstverk bland bilderna:

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards