Alla inlägg den 9 februari 2014

Av siggemckvack - 9 februari 2014 14:12

Det har varit en stor thaimarknad inne i Saladan i över en vecka, och vi har varit där ett par gånger. Där fanns alla möjliga konstiga ätbara saker, allt från kycklingspett till rostade kastanjer och gräshoppor, plus en massa saker som jag inte ens vet vad det är för något. Vi vågade inte prova så mycket men ett par grillspett slank ner liksom någon sorts fyllda rån. Sen fanns där kläder, leksaker, knivar, skor, tyger, smycken och en massa kimskrams också. Jag köpte några klädset åt barnen. Till Svea fanns det shorts- och tröjset för 39 bath, dvs ca 8 kr. Hårband och en present som Sigge ska få när han fyller inhandlades också.


I anslutning till marknaden fanns ett litet nöjesfält med några skraltiga karuseller, studsmattor, hoppborgar, gispfigurmålning, pilkastning mm. Daniel provade lyckan med pilkastning, men det gick inte alls som han hade tänkt sig. Sigge åkte några karuseller (de var små och utan fallhöjd om de skulle braka sönder) och målade en gips-sköldpadda.


 


Daniel tycker verkligen om att gå till en barberare och raka sig när vi är här. När han rakar sig med rakapparaten får han bara en massa utslag, och dem slipper han när han blir rakad med kniv. Vi har letat efter den barberaren som han gick till för tre år sedan, men det stället har slagit igen. Som tur är hittade han ett annat ställe som var lika bra, och sen visade det sig att det var samma barberare som för tre år sedan bara att han hade bytt lokal! Det var faktiskt barberaren som frågade Daniel om han inte kände igen honom för han kom ihåg Daniel. Det kan inte vara många turister som kommer till honom eftersom han kom ihåg Daniel. :) Sigge har varit och klippt sig igen. Det var inte onödigt efter den där jättekonstiga klippningen han fick i Phuket. Nu blev han jättefin.

 


Här kommer lite blandade bilder. Sigge och Svea med våra föredetta grannar här på Koh Lanta. De leker brandman i "fottvätten". Tyvärr har grannarna åkt vidare och andra grannar har flyttat in - två storrökande danskar. Förresten verkar vi ha en orm som granne också. Vi hörde talas om den igår, och idag såg vi den själva. En riktigt lång otäck sak. Som tur är var det en grön orm, vilket betyder att den är ofarlig. Men jag gillar det inte ändå...


Svea äter äggnudlar.


Sigge på sitt favoritfordon - en tuk-tuk.


Sigge provar en tjusig hatt.


Ett stånd där man kan köpa fruktshake.

 


Idag har jag brännt mig på magen. Lustigt egentligen för jag har inte varit så himla mycket i solen tycker jag. I och för sig låg jag en timme i solstolen vid poolen när Svea sov, och det hör ju inte till vanligheterna. I morgon får jag låna av barnens solkräm, för vår egen har jag givit bort.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards