Alla inlägg under mars 2014

Av siggemckvack - 20 mars 2014 22:01

Idag har jag och Sigge fått blommor av hans kompis Alma, 4 år. Hur gulligt är inte det? När jag hämtade Sigge på förskolan idag så sa Alma att hon skulle ge mig blommor men jag trodde att det var i nån lek de höll på med. Men tydligen hade hon fortsatt att prata om det när hennes mamma kom så de fick åka till affären och köpa blommor till oss helt enkelt.

Tack gulliga Alma!

Av siggemckvack - 20 mars 2014 15:00

Yoghurt och flingor är gott men kladdigt!

   

Sigge · Svea
Av siggemckvack - 19 mars 2014 11:25

I fredags åkte vi till Halmstad för att vara med och gratulera Daniels syster Sofia som fyllde 30 år. Som varje barnfamilj säkert vet så krävs det lika mycket packning för två nätter som för en hel semestervecka. Här är inte ens den stora väskan med alla kläder och neccesären med:

 

På lördagen var det öppet hus för alla vänner och släktingar. Som vanligt glömde jag bort att ta kort, men ett ganska mörkt har jag. Sofia och Bilal väntar sitt första barn, och Sigges och Sveas kusin nr 2, i slutet av april.

På eftermiddagen krävde barnen att få komma ut och röra på sig, så det blev en tur till lekparken med kusin Vincent och hans mamma Sabina.

   


På söndagen föll vi för grupptrycket och följde med Sofia och Sabina till GeKås, Ullared, innan vi for hem. Vi kom hem utan det vi hade tänkt köpa, dvs snuttefiltar, golvlampa och dricksglas, men hittade rätt mycket kläder åt barnen mm.


  

Av siggemckvack - 18 mars 2014 10:30


Sigge leker med helikoptern som han fick i present på sitt kalas:

 


Kolla in Sveas hår på den vänstra bilden. Det glöder!

 

Sigge · Svea
Av siggemckvack - 17 mars 2014 21:15

Idag blev Sigge firad på sin förskola. Bättre sent än aldrig, hi hi. Men snällt av dem att fira honom trots att vi var bortresta då. Med sig hem fick han en tavla.

På förskolan har det i över en vecka stått en stor låda med böcker i hallen. Det är böcker som fröknarna har rensat ut och där fick man ta med sig ett par böcker hem om man ville. Så i förra veckan tog vi bl.a Gittan och gråvargarna. Idag tog vi ett par till eftersom det fortfarande fanns så många böcker kvar.

Sveas inskolning har nu skruvat upp tempot bra, och idag lämnade jag henne nån timme. Sen åt hon mat och sov middag innan vi åkte hem.

Av siggemckvack - 14 mars 2014 09:30

Den här blicken alltså. Den säger "jag vet att jag inte får göra så här, men jag gör det ändå och ser om hon säger nåt den här gången också". 

 

Det jag inte vill att hon ska göra är att dra runt pallen på parketten, som en lära gå vagn, så att den blir onödigt repig.


Av siggemckvack - 13 mars 2014 22:15

Vi var ute i över två timmar i eftermiddags. Barnen lekte och jag satt på ett fårskinn i lä och kollade på. Ja, sen fick jag ju förstås springa och hjälpa till med saker stup i kvarten också. Men det var ett härligt vårväder så det gick ingen nöd på oss. Årets första utemellis (första i Sverige iaf) blev det också. Supermyyys!

   

Grannflickan Ebba kom också över och lekte i vår trädgård, och en stund senare kom Ebbas mamma och höll mig sällskap på fårskinnet. Toppen!

Av siggemckvack - 13 mars 2014 21:30

Så här kan en vanlig kväll se ut hos oss. Detta är en kväll då Daniel jobbar så bara jag och barnen är hemma.


Laga mat med medhjälpare och provsmakare. Mys i soffan framför barnprogram. Gnuggis-tatueringar. Bygga ihop flygplansbanan som Sigge fick i present på sitt kalas. Trött Svea som åmar omrking på golvet.

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards