Alla inlägg under juli 2014

Av siggemckvack - 22 juli 2014 17:23

Efter en lyckad kryssning med Birka. Vi hade stora problem att ta oss till p-garaget i Stockholm igår, men till sist så. Tur vi var ute i god tid, hi hi. Väl på båten åt vi trerätters på a la cart-restaurangen, och sen strosade vi runt och lyssnade på musik mm. Barnen fick färgglada "drinkar". Idag har vi badat och suttit i solen på däck och njutit. Tror alla är nöjda.

Av siggemckvack - 21 juli 2014 12:06

Nu är vi och campar igen, denna gång utanför Oxelösund. Vi har Jocke och Rebecka med oss. Just nu ligger vi på stranden och har det oförskämt bra. Igår kväll var det inte lika harmoniskt då klockan blev mycket medan vi satte upp förtältet och kom i ordning, så middagen blev jättesen och Sigge och Svea tog en hel timme på sig att varva ner och somna. Till på köpet hade jag huvudvärk från helvetet. Men idag är vi på banan igen! Snart lämnar vi husvagnen här på campingen och åker till Stockholm för att kryssa till Åland.

[Bild]

Av siggemckvack - 18 juli 2014 17:34

Lite blandade bilder från i veckan. Jag har köpt en klänning som jag ska ha på bröllop i augusti. Svea tyckte att det var mössväder, men jag lyckades övertyga henne om att keps räckte. En vilopaus i solstolar på K-Rauta. Jag hittade bortglömda tatueringar i skåpet till barnens stora lycka.

Av siggemckvack - 18 juli 2014 10:56

Jag fortsatte experimentera med tvålar igår kväll. Stoppade i lavendel i den ena och färska örter i den andra.

Ett morotsbröd blev det också! Tänk vad härligt med semester när man hinner och orkar baka bröd.

Av siggemckvack - 17 juli 2014 13:41

Idag har jag och Sigge provat att göra egna tvålar. Kul pyssel där det blir fint resultat snabbt. Roligt att det blir något man kan använda.

Av siggemckvack - 16 juli 2014 11:00

Oj vad det växer och frodas i trädgården. Efter en vecka borta så hittade jag en squash som är över en halvmeter lång! Två smågurkor var också klara, och kanske lite i största laget.

 

Hemma hos Frida och Philip plockade jag lite röda vinbär, och dem har jag och Sigge kokat gelé på.

Av siggemckvack - 15 juli 2014 11:30

När vi kom ifrån Åland följde vi med Frida och Philip hem till Sigtuna, för att "slippa åka hela vägen hem på en dag". Det var dock bara ett svepskäl. Den egentliga anledningen var att Fridas vänner ordnat med en babyshower för henne, och den skulle ju jag också vara med på. Så vi kidnappade Frida och åkte till en av kompisarna i Vallentuna. Där åt vi hamburgare och lekte lekar. Bland annat så fick vi försöka uppskatta Fridas midjemått och klippa av ett snöre så långt som vi trodde, para ihop kändisar med deras barn, gissa en massa om Fridas bebis som tex när den kommer, kön mm. En rolig sak vi gjorde var att rita med textilpennor på varsin babybody. Sen fikade vi och gjorde ett musikquiz med gravidtema. Jättekul!

   

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards