Alla inlägg den 27 november 2014

Av siggemckvack - 27 november 2014 09:45

Jag har uppdaterat programvaran i datorn och i iPhonen, och i samband med det försvann lite bilder. Inte många men det är ändå irriterande. Bland annat var det en bild som Philip tog på mig när jag beklagade mig att jag aldrig är med på några bilder eftersom det är jag som tar dem. Nu när det är borta så är jag ju fortfarande inte med på några bilder... Vi var i Sigtuna och hälsade på Frida, Philip och lilla Sigrid förra helgen. Sigrid hade blivit mycket större än förra gången och mullat på sig lite vilket var välbehövligt. 


En bild har jag kvar från den helgen. En på de tre barnen.

 


Nu när jag uppdaterat våra tekniska apparater så har de dessutom börjat kommunicera med varandra. Smart tyckte jag först, när bilderna jag tog med mobilen ploppade upp automatiskt i iPhoto på datorn, men sen kändes det lite läskigt. Efter fikarasten idag på jobbet vill jag absolut bli av med den funktionen snabbast möjligt. På min avdelning jobbar tre tjejer inom ekonomi och administration, och sen 26 killar och en tjej som är experter inom teknik, datalagring, datasäkerhet mm. Om ni har läst i DN senaste tiden så har det varit en artikelserie om datasäkerhet, tex hur dåligt skyddade olika Svenska myndigheter är mot dataintrång. Det är en av mina kollegor som är säkerhetsexpert som har samarbetat med DN och visat hur lätt det är att ta sig in på "fel" ställen om man bara vet hur man ska göra. Ja, i alla fall så kan man lätt bli lite mörkrädd när man får höra historierna vid fikabordet.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards