Alla inlägg den 30 november 2014

Av siggemckvack - 30 november 2014 19:32

Oj oj vad vi har bakat idag. På förmiddagen bakade jag och Svea saffransbullar. Eftersom det inte är någon här i familjen som är jätteförtjust i vanliga "torra" lussekatter, så gjorde vi dem som vanliga bullar fyllda med mandelmassa och rivet äpple. 

 


Sen kom farfar och provade en del av Daniels kläder som han rensat ur garderoben för att få plats med det nya han köpte igår. Det var fina kläder, men som Daniel inte använder längre bara. Det är ju himla bra att lite av det kan användas av någon annan då istället. 


Jag åkte med min kompis Sara, hennes mamma och svärmor till en julmarknad som skulle vara på en gård några mil härifrån. Tyvärr blev vi ganska besvikna. Besöket var gjort på ca 20 minuter, då det enda som fanns var gårdens egna inredningsbutik, fyra marknadsförsäljare och en kaffestuga. Det var inte riktigt vad vi väntat oss. Hur som helst så var det trevligt att komma hemifrån en stund och få sitta och babbla i bilen.


När jag kom hem längtade barnen efter att få baka pepparkakor som jag lovat. Eftersom degen skulle ligga framme en timme innan baket, fick vi komma på annat att sysselsätta oss med när vi väntade. Det blev målning och mys framför brasan:

 


Sen kunde vi äntligen baka pepparkakor!

 

Vi bakade inte upp all degen, men fyllde två plåtaskar med pepparkakor. Det räcker nog om jag känner oss rätt, för vi brukar få slänga pepparkakor framåt våren.


(Sigge bad så snällt i morse -Snälla kan jag inte få ha pyjamas hela dagen. Och det fick han!)

Av siggemckvack - 30 november 2014 09:45

I torsdags var jag och köpte lite julblommor. Genast blev det lite hemtrevligare och juligare hemma.

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards