Alla inlägg den 15 februari 2015

Av siggemckvack - 15 februari 2015 22:34

Idag var det Sigges födelsedag, och det har vi firat hela dagen känns det som. Efter frukost åkte Daniel och Sigge iväg till brandstationen där de, tillsammans med en kompis och hans son, fick en privat rundtur. De fick titta på bilarna och utrustningen och brandmännens övernattningsrum, gym och kök, ledningscentral mm.



Under tiden var jag, Svea, mormor, Frida, Philip och Sigrid  (de kom i fredags) kvar här hemma. Jag dekorerade tårtan som jag bakade igår, dukade och fixade. Tårtan är en Karuselltårta, som blir randig på "fel" håll när man skär i den vilket ni ser på en bild längre ner. Min mormor brukade baka karuselltårta till min födelsedag när jag var liten så det kändes roligt att göra en själv.

Sen kom Daniel och Sigge hem, och farfar kom hit. Sigge fick öppna sina presenter. Han fick lego, en väckarklocka och pusselbok med Dusty, en cd-spelare, ryggsäck, en bok, en peng och ett spel. Sen fikade vi innan gästerna åkte hem. De hade ju en bit att åka och ville iväg medan det var ljust. Farfar stannade och lekte lite längre.

När farfar åkt gick jag och barnen ut en stund. Vi åt mellis utomhus. Det var skönt i solen, men när den försvann blev det kallt! Daniel stannade inne och tränade och badade.

 

[Bild]

Kl fyra kom familjen Jansson och uppvaktade Sigge. Vi fikade igen och satt och pratade medan barnen lekte så bra. När de åkte hem tog jag och Svea bilen och hämtade pizza. Sen var det bums i säng via duschen. Sigge var väldigt nöjd med sin dag sa han.


Tänk att han redan är 5 år vår lille plutt! Fast han är inte så liten längre. Till kroppen är han lite mindre än normalkurvan, men tänk vad han kan mycket! Just nu är bokstäver intressant. Han skriver dem och hittar på ord som börjar på samma bokstav. Varje dag får vi hem teckningar från förskolan som även har ord och namn på sig. Pärlplattor får vi också hem väldigt många just nu. Här hemma är det lego och spel som han leker med. Den försvunna diamanten spelar vi en del, och oftast vinner Sigge. Då har jag inte ens låtit honom vinna! :) Sigge har sent omsider upptäckt filmen Frost som han gärna tittar på. Det sjungs en hel del Let it go, let it go, och Vill du följa med och leka, bygga snögubbar i snön. 


Grattis på födelsedagen gubben!

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards