Alla inlägg den 15 mars 2015

Av siggemckvack - 15 mars 2015 20:51

Idag kände jag för att vi skulle hitta på nåt, så jag föreslog en utflykt till naturreservatet Tinnerö. Resten av familjen nappade direkt. Tinnerö ligger precis i kanten av Linköping och är väldigt populärt promenad-, cyklings-, löpnings- och utflyktsområde. En sån här fin dag var det massor av folk ute i naturreservatet. 


Vi tittade på knölsvanar och gräsänder. Jisses vad stora de är, svanar. Och vad det låter när de flyger nära! Det fanns små fågelskådningsplatser och torn som vi klättrade upp i.

 

Svea och Sigge var jätteduktiga och gick en lång, lång promenad över stock och sten. Svea snubblade och ramlade stup i kvarten, men hon bara skrattade och for upp och sa "det var halt". De klättrade upp på stenar, plockade kottar, kollade en myrstack och tog upp en myra i handen. De var så glada, och Svea var som en liten papegoja och upprepade allt som Sigge sa.

 

Såklart blev det ett litet fikastopp också.

Det blir definitivt fler utflykter till Tinnerö, en fin och solig dag.  



Av siggemckvack - 15 mars 2015 20:43

I går var Sigge bjuden på kalas hos en grannpojke. Jag fick följa med som stöd, eftersom Sigge är så blyg och aldrig har varit hemma hos den pojken förut. Jag tänkte nog att jag skulle smita hem efter en stund, när Sigge hade kommit igång. Men se, det tänkte inte Sigge. Så jag blev kvar hela kalaset. Fast det gick ingen större nöd på mig som fick korv med bröd och glass, och prata med pojkens föräldrar. Jag hade klätt mig lite dåligt bara så jag frös rätt ordentligt när barnen var ute och lekte. Sigge var väldigt nöjd över att få gå på kalas, och blev väldigt besviken när det var dags att gå hem. Bra betyg alltså! 

 

Tidigare på dagen var vi ute på vår baksida. Där var det lite mer lä, så det var riktigt skönt i solen. Barnen cyklade och pysslade i pysselbok, Daniel plockade med lite grejer och jag försökte sitta och njuta i solen men fick förstås mest hjälpa barnen eller avstyra bråk eller nåt annat som pockade på min uppmärksamhet. Livet som småbarnsförälder alltså. :)


Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards