Alla inlägg den 18 mars 2015

Av siggemckvack - 18 mars 2015 17:45

Jag blev inspirerad av min bloggbekant Lisa i Kalix när hon målade sina naglar så fint. Så de senaste veckorna har jag också haft målade naglar. Det kändes väldigt ovant och lite "damigt" i början, men nu trivs jag med det. Om jag inte har så långa naglar känns det mindre damigt och så håller det längre. 


När jag var in på Åhléns reade de ut massor av nagellack för mellan 10 och 19 kr flaskan. Jag bunkrade upp kan man säga. Det här är alltså bara de jag köpte då, sen hade jag en hel del innan också.

 

Av siggemckvack - 18 mars 2015 15:48

Nu har Svea äntligen blivit erbjuden plats på samma förskola som Sigge! Hon får börja i augusti. 1,5 år tog det att få plats på rätt ställe.



Idag är det också den här lilla damens 2,5 årsdag. Grattis på halvårsdagen Svea!

Av siggemckvack - 18 mars 2015 09:15

Sveas första frisörbesök gick faktiskt väldigt bra. Hon var så taggad innan, men när hon väl skulle sätta sig i stolen så blev hon orolig. Fast när jag lyfte upp henne och satte henne i stolen protesterade hon inte. Hon satt stilla och såg väldigt sammanbiten ut under hela klippningen. Tittade nyfiket i spegeln på vad som hände med håret. 

 

Vi klippte topparna bara, och jämnade till det lite. Sen fick hon en fläta i luggen och en blomma på huvudet. En klubba när vi betalade och lyckan var gjord. Jag tror hon kan tänka sig att gå till frisören fler gånger.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards