Alla inlägg under april 2011

Av siggemckvack - 30 april 2011 16:55

Moster Frida och hennes Philip bor på ett mycket bra ställe i Sigtuna. Där finns t ex. en rolig lekpark där Sigge lekte med mormor och Bertil:

 

Bra utsikt från pappas axlar:

 

Frida och Philip fixar påskmat. Poppe hoppas att nåt gott ska ramla ner på golvet:

 

Av siggemckvack - 29 april 2011 17:14

...hittade vi en stor kotte:

    

Titta!  

Sen gungade Sigge  

Av siggemckvack - 28 april 2011 19:38

Det tillbringades ganska mycket tid på altaner i påskhelgen. Här är vi och träffar Sigges sysslingar Signe och Alvar med familjer. Vi vuxna åt mumsig bärpaj med vaniljsås (barnen åt mat). Sommarkänslor!


Sigge provade Alvars leksaker:

 

Av siggemckvack - 28 april 2011 19:33

Sigge fick påskägg av mormor. Det var två kortärmade bodys och påfyllning till spargrisen i det. Det var verkligen tur att Sigge fick något kortärmat att ha på sig, för jag hade bara packat långärmat. Inte kunde jag väl tro att det skulle bli SÅ varmt i påsk! Sigge tyckte däremot att själva ägget var mest intressant.

Av siggemckvack - 17 april 2011 14:18

Vilken härlig helg vi har haft det!


På fredagskvällen åt Sigge och jag våfflor med sylt och grädde. Mums! Daniel var iväg och roade sig på egen hand och det blev en tidig kväll för både mig och Sigge.


Lördag förmiddag åkte vi iväg på barnloppis tillsammans med vännerna Anki och Noah. Det var jätteroligt men lite svårt att kolla runt ordentligt när jag hade barnvagnen att styra, och ibland en lössläppt Sigge som gärna sprang iväg på egna upptäckter en bit bort från mig. Några små fynd blev det i alla fall:

  Vårmössor. De två översta kostade 40 kr styck (fast jag prutade till 75 för båda pga växelbekymmer), det var en tjej som hade sytt helt nya fina mössor. Kolla hennes blogg krokus79.blogspot.com. Den understa, som var en oanvänd Villervalla-mössa, gav jag 50 kr för.


  Skor för 25 resp. 20 kr paret.


Efter loppisen var vi bjudna på lunch hos ett par andra kompisar, Anna och Alva. Sen kom även Jennie och Oscar dit på fika. Vi blev kvar hela eftermiddagen och avslutade med en liten promenad i blåsten. Sen åkte vi hem och lagade lite mat tills Daniel skulle komma hem.


Idag var vi till Maxi och storhandlade. Skönt att ha lite att välja på i kylen igen. Och skönt att det var ganska lugnt på Maxi. Då blir det ju till och med aningen roligt att handla. När vi kom hem fixade Daniel med min cykel medan jag packade upp kassarna och vattnade blommor. Sen blev jag så sugen på att ta en liten provtur med cykeln. Fast det blev nästan en mil tror jag, så det blev en ganska lång provtur.


Nu väntar tårta hos Sofia och Emil, sen ett boxpass till kvällen. Undrar om det är solen som gör att saker som boxpass och storhandling känns roliga?!


Bilder på Sigge i nya mössor och skor:

              

Av siggemckvack - 13 april 2011 16:51

Av siggemckvack - 11 april 2011 19:59

I söndags var vi ute en hel del.

 

Två hjälpredor när jag planterade penséer:

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards