Alla inlägg under september 2013

Av siggemckvack - 29 september 2013 20:50

Vi har haft en skön hemmahelg, med pyssel både inne och ute. Igår var Daniel och Sigge iväg och hjälpte en granne medan jag passade på att rensa bland barnens leksaker när Svea sov. Leksaker sorterades, förflyttades och några kastades. Vi får väl se hur länge det får vara fint och sorterat... Jag gav mig också på att städa i pyssel-/spel- och pusselskåpet.


I morse fick Svea tag på gurkan vid frukostbordet. Tänk så nöjd hon var. Till sist fick vi ta bort gurkan och då blev det ett himla liv. Sen så ville Sigge också prova att äta gurka direkt ifrån själva gurkan, och vips så var hela gurkan slut! Där hade han tur att mamma och pappa storstädade och inte hade full koll.

Sen gick vi ut i trädgården för det var så skönt väder. Sigge lekte i sandlådan och jag tog bort gamla blommor från krukor. Sen kom Daniel ut med fyrhjulingen och då ville förstås Sigge åka med en sväng (de åker väldigt sakta och på grusvägen).

 

Jag passade på att sätta mig i solstolen och njuta en stund, för Svea låg i vagnen och sov.

Ja, just det ja. Vi fick ju hjälp av Daniels kompis Johan att lägga dit plåtarna på poolen i fredags. Känns skönt att den är redo för vintern.


Sen gav jag mig iväg på löprunda. Drygt 4 km sprang jag, och det var riktigt jobbigt för jag blev hungrig. På eftermiddagen åkte Sigge och jag iväg och gjorde några ärenden. När vi kom hem var det dags för middag och sen gick jag och Sara en promenad på nästan 6 km.

  

Av siggemckvack - 26 september 2013 20:58

Våra fina barn! 

   

Sigge · Svea
Av siggemckvack - 24 september 2013 10:30

Det var visst fel klipp inlagt här. Men nu är det rätt!


 

Svea har lärt sig en ny min.


 

Av siggemckvack - 23 september 2013 15:15

Igår var jag till Team sportia i Mantorp. Jag tror de ska lägga ner, och därför hade de 50% på väldigt mycket i butiken. Perfekt för mig som behövde ladda med nya träningskläder! 


Jag köpte ett par långa byxor, ett par korta byxor, en t-shirt i funktionsmaterial, en övertröja i funktionsmaterial, en superrtunn vindjacka, och ett fleecefodrat galonställ till Sigge. Allt till 50% rabatt!

 

Sen var jag ju tvungen att provspringa kläderna, så jag gav mig ut trots att det regnade ett fint, fint regn, och trots att jag hade sprungit även dagen innan. Idag ökade jag på rundan en aning och sprang 4,3 km. Inte jättelångt kanske, men för mig känns det väldigt bra. Men det kändes i benen på kvällen... 



Av siggemckvack - 23 september 2013 10:15

Sigge förklarar sin teckning.

- Det är två hjul längst ner. Sen en ficka, alltså en sån man kan lägga grejer i. Sen har den vingar och där uppe är taket.

 

Och om ni undrar så äger vi både kritor och färgpennor men Sigge verkar föredra överstrykningspennan.



Av siggemckvack - 22 september 2013 20:26

I helgen har vi inte gjort nåt särskilt, men ändå haft fullt upp på nåt sätt. Rebecka och Joakim har varit här och det är ju alltid mysigt. Sigge njuter av att ha "storebror och storasyster" här att leka och gnabbas med. Idag bakade de kladdkakemuffins med viss handledning ifrån mig, sen fikade vi allihop tillsammans. Muffinsen blev väldigt lyckade och jag tror barnen var stolta. Jocke sa iaf att han skulle baka likadana hemma nån gång. Sen var vi till frisören med Joakim som blev så snygg!

 

Annars bjöd gårdagen på fint väder så då var vi ute på förmiddagen. Daniel började förbereda poolen för vintern, jag staplade ved i boden, Svea sov och Sigge klippte gräset med sin leksaksklippare. De andra barnen var inte så roade av att delta i arbetet så de smet in ganska fort, hi hi. 

Hemodlad purjolök, och en Sigge som slagit sig ner för att titta på grannen Fredrik som kör grus med sin fyrhjuling.


På eftermiddagen tog jag Sigge med mig till bla Jysk för att köpa ett stolsöverdrag. Vi har ju tänkt köpa nya stolar till matbordet, men inte riktigt kunnat bestämma oss, och då kom vi på att vi kunde köpa stolsöverdrag till de stolar vi har så kan vi köpa nya när vi väl hittar några som känns bra. Så vi gick in på Jula och köpte ett överdrag, gick ut till bilen och tog fram stolen som jag stuvat in i bagaget, provade överdraget, konstaterade att det inte passade och gick in och lämnade tillbaka överdraget. Nu står vi på ruta ett igen. Typiskt. 

Av siggemckvack - 22 september 2013 14:15

Barnens nya tröjor som jag köpte när jag hade Blingoparty. Det är ljusa fyrklöver på dem.

 

Kläder som barnen fick av mormor, Bertil, Philip och Frida förra helgen. 


Av siggemckvack - 21 september 2013 11:30

Svea sliter ut de rena kläderna från torkskåpet och kastar dem på golvet. Klättrar sen in själv i torkskåpet. Det gäller att hänga med, för ofta river hon fram smutsiga kläder ur tvättkorgen och då vill man ju inte blanda ihop dem med de rena där på golvet. Så hjälp kanske är att överdriva. Snarare björntjänst tror jag.   

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards