Alla inlägg under februari 2011

Av siggemckvack - 28 februari 2011 19:49

I lördags var vi på Busfabriken här i stan. Joakim och Rebecka var hos oss i helgen, och då ville vi hitta på nåt kul. Vi hade roligt allihop och åkte rutchkanor mm. Det fanns en liten avdelning för småbarn där Sigge trivdes som fisken i vattnet. Roligast var att åka i de små rutchkanorna. Jag satte honom högst upp och så fick han själv kasta sig utför kanan, och jag tog emot honom längst ner. Oj vad han skrattade!


På Busfabriken tog han dessutom sina första spontana steg. Flera stycken dessutom. Han har ganska länge gått några steg när Daniel och jag har lockat honom mellan oss, men nu släppte han själv staketet han höll i och började knata iväg en bit. Sen har han fortsatt här hemma både igår och idag.


  

          

Av siggemckvack - 26 februari 2011 23:09

Hörde att det inte funkade så bra för alla att se klippet, så jag lägger upp en annan länk till samma klipp får vi se om det funkar bättre:

Av siggemckvack - 25 februari 2011 20:01

Sigge är ju onekligen väldigt lik sin far, men nu har jag hittat ett område där Sigge brås på mig. Han älskar att dansa! Så fort han hör musik, ja det räcker med en snutt från reklamen på TV eller att jag sjunger Imse Vimse, så börjar de rycka i kroppen på honom. Se själva:


Av siggemckvack - 20 februari 2011 16:42

Sigges morfar och Anna-Lena har varit här. En riktigt mysig helg med god mat, promenader och shopping. Jag fick shoppa nya träningskläder som födelsedagspresent från pappa. Ska inviga dem i kväll på box-passet.


Sigge fick också presenter. Skjorta, klossleksak och en pulka:        


Kanonbra pulka som Sigge satt stadigt i. Är t.o.m som ett litet sittunderlag så att han inte blir kall om rumpan. 

Av siggemckvack - 17 februari 2011 15:13

   På Sigges födelsedag hade vi en mysig kväll hemma. Farfar kom förstås förbi han också. Av mig och Daniel fick Sigge ett leksakskök (tack föräldrarna i tisdagsgruppen som gav mig idén!).


Skruva, skruva:

    


En mycket nöjd kille:   

 

Av siggemckvack - 16 februari 2011 21:54

Här är presnterna Sigge fick i helgen:

        

Av siggemckvack - 15 februari 2011 19:38

Moster Frida, mormor och Bertil var här i helgen och då firade vi såklart Sigge. Farfar kom också och var med på kalaset.     


Jag hade bakat bullar, en mjuk kaka och lite olika sorters småkakor. Sen blev det givetvis tårta också. Första gången Sigge smakade fikabröd. Han åt tårtan så fint med skeden.    


Presenter blev det också! Kastrullset och visp, stekspade, slev mm från moster. Skjorta av mormor och Bertil. Brandbil, ambulans och polisbil i trä av mormor, moster och Bertil. CD-spelare av farfar. Har tyvärr inga bra bilder på presenterna, men det får jag försöka fixa.       

Av siggemckvack - 15 februari 2011 07:13

  

  


Älskade unge vad stor du blir. Vart tar tiden vägen? Pussar och kramar från mamma och pappa.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards