Alla inlägg under april 2013

Av siggemckvack - 30 april 2013 13:00

Svea började med nya konster för några dagar sen:

 

Av siggemckvack - 30 april 2013 11:00

Söndagen bjöd på en del sol, men även lite arbete. En härlig dag var det.

     

Av siggemckvack - 30 april 2013 09:00

I lördags kväll fick vi besök av en kille som arbetade som sommarjobbare på Daniel jobb förra sommaren, och hans tjej. De läser till poliser båda två och har precis flyttat från Umeå till Stockholm. Daniel och Johan kom så himla bra överens när de jobbade ihop att de fortsatt att ha kontakt, och nu när de bor lite närmare så kanske vi kan ses oftare. 


När Johan tog av sig jackan visade det sig att han och Daniel hade lika tröjor på sig. Fast den ena hade blå ränder och den andra svarta.

 


Av siggemckvack - 29 april 2013 23:10

Förra helgen lät vi Sigge vara utan blöja hela helgen, förutom på natten. Det gick väldigt bra och Sigge använde både pottan och toaletten istället. Sen blev det lite mer blöja i veckan som kom, men vi försökte låta honom vara utan när vi var här hemma. Nu i helgen har han varit helt utan igen, och det har gått så väldigt bra. I går åkte han och Daniel till soptippen och det klarade han fint utan blöja. Jag tänkte att det är lika bra att smida medans järnet är varmt, så idag åkte vi till förskolan utan blöja. Jag sa att de kunde sätta på en blöja när de skulle ut eftersom det tar ett tag att få av honom överdragsbyxorna som har hängslen. Jag laddade hans låda med extrabyxor och kalsonger, men när jag hämtade honom hade han samma byxor och kallingar som när jag lämnade. 


Så himla bra gjort av honom. Jag är superstolt, och han själv är nog lika stolt han! 

Av siggemckvack - 29 april 2013 22:43

Nu har jag problem med att få över bilder från telefonen till datorn igen. Så irrierande! Det är därför det blivit lite dåligt med blogginlägg de senaste dagarna för jag trodde jag skulle få ordning på det. Nu har jag provat med allt, och det funkar ändå inte. Blir väl att ringa Sonys support igen. För typ femte gången på det år jag har haft mobilen. 


Nu fick jag ladda upp bilderna på bloggen via bloggappen direkt ifrån telefonen, men det innebär att jag inte kan göra kollage så ni får stå ut med många stora bilder.


I helgen var iaf Rebecka här. Joakim hade fotbollscup så han följde inte med. Rebecka har varit supergullig och lekt med Sigge och varit extramamma till Svea. Hon har matat, valt kläder, klätt på, dragit vagnen och burit runt på Svea. Jag har erbjudit mig att byta av henne när hon matat tex, men det ville hon inte alls, så jag tror hon har njutit av att få bebismysa. 


På lördagsförmiddagen åkte vi till en handelsträdgård och köpte ett träd och några buskar. Vi har ju inte så mycket rabatter eller annat som växer i trädgården, och jag vill inte ha en massa rabatter att rensa, så vi satsade på buskar istället. Det blev ett japanskt körsbärsträd, två olika schersminer, en syrenbuddleja, några syrener mm. 

 

Det var lite trixigt att få plats med allt i bilen när vi var fem personer som skulle sitta i bilen också. Särskilt trädet tog ju sin plats. Krukan var ända framme vid växelspaken och sen låg trädet tvärs igenom hela bilen. Kronan fick jag liksom vika in en gren i taget för att kunna stänga bagageluckan. 


Lite fina vårblommor till krukorna köpte jag också:

 


Sen ägnade vi oss åt gropgrävning (Daniel iaf) och plantering både på lördagen och söndagen.  


Sigge satt på släpkärran och var så nöjd. Han prydde ett par buskar med klädnypor:


Svea blev trött och somnade sittandes:

 


Nu ser jag fram emot att våra buskar och träd ska bli stora och fylla ut trädgården med lite lummighet. Det kommer väl ta några år dock...   



Av siggemckvack - 29 april 2013 09:30

Jag har fixat en liten hörna med spegel och krokar där Sigge kan klä ut sig. Spegeln har vi haft sen förut, den fick han av mormor i julklapp, och vi har haft den i badrummet innan. Knoppbrädan köpte jag i fredags på Åhléns, och Daniel satte upp den. Sen hjälptes Sigge och jag åt att hänga dit hans tigerdräkt, prinsessklänning, krona, diadem och halsband. 

 

Av siggemckvack - 28 april 2013 20:23

Svea badade innan sängdags. Oj, vad roligt det var! Hon plaskade med vattnet och skrattade högt. Det är nog första gången jag hör henne skratta utan att någon busar med henne. Sen hoppade även Sigge i, och då skrattade hon ännu mer när han plaskade.

 


Jag vet inte om ni ser det, men på den här bilden tycker jag att man kan skymta hennes lilla tand, och den bredvid är precis på väg upp. Hon har inte velat äta ur nappflaskan idag och det tror jag beror på att det gör ont där tanden håller på att komma upp.



Av siggemckvack - 26 april 2013 20:39

Underbart!


Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards