Alla inlägg under maj 2014

Av siggemckvack - 27 maj 2014 21:40

I söndags hade vi en fin dag. Daniel flög ur sängen 30 sekunder efter att han vaknat (ni som känner Daniel vet att han sällan flyger ur sängen) för att överraska mig med blommor, choklad och frukost på sängen. Vi åt i sängen hela familjen. Smuligt men mysigt. Sen mötte vi farfar på Ikanohuset och hjälpte honom att shoppa byxor och skjorta. Barnen fick nya sommarskor och Daniel i princip en helt ny sommargarderob (hallå, var det inte MORS dag?!?). Det blev lunch på IKEA innan vi åkte hem och la Svea som var jättetrött. Då fick jag ett ryck och åkte till Plantagen och köpte lite fler sommarblommor som vi sen hjälptes åt att plantera allihop, även Svea. Daniel och barnen klippte gräset. När barnen lagt sig tittade jag och Daniel på ett avsnitt av Maria Wern.

Av siggemckvack - 26 maj 2014 11:00

Sigge fick en klubba på pizzerian i helgen, och när han skulle äta den sen blev Svea avundsjuk så hon fick en bit choklad. Hon var inte nöjd när biten var slut. Kolla in minen:

 

Av siggemckvack - 25 maj 2014 20:03

Båda barnen tjöt av skratt när de lekte tillsammans igår morse. Svea puttade på Sigge i bilen.

 

Av siggemckvack - 24 maj 2014 21:06

I fredags när vi kom hem var vi så klibbiga att vi höll oss i skuggan. Det blev mellis och kaka på trappan, medan vi väntade på att Daniel skulle komma hem från jobbet.

     

Av siggemckvack - 21 maj 2014 13:02

Sitter ute på förskolans gård idag på min rast. Så skönt med en lugn stund en hektisk dag. Idag är en sån där dag när det går i ett och jag inte kommer vara hemma förrän kl 21.

Av siggemckvack - 19 maj 2014 23:11

Utanför vår dörr

Av siggemckvack - 18 maj 2014 21:01

Om två veckor fyller min kära make 40 år (herregud!!), och då blir det lite kalas här hemma. Men i helgen fick han min present, som var lite mer av upplevelseslaget. I fredags efter jobbet åkte jag runt och ordnade en massa praktiskt, medan Daniel trodde att jag var och simmade, hi hi. Han tänkte inte ens på att jag inte hade blött hår när jag kom hem.

På lördagsmorgonen gick jag och barnen ner och gjorde i ordning en frukostbricka, och sen gick vi upp och sjöng "ja må han leva" (Sigges ide) och åt frukost alla fyra i stora sängen. Daniel fick ett paket. Det var en cykelhjälm, vilket fick Daniel att bli ganska fundersam och lite orolig tror jag. När vi fått på oss kläder mm så skjutsade jag barnen till farfar där de skulle sova över.

När jag kom hem igen var Daniel ute och klippte gräset vilket passade mig perfekt för då fick jag packa väskan och fixa med pick-nickmaten i fred. Jag gjorde goda smörgåsar på ciabattabröd med sallad, salami och brieost. Sen packade jag oliver, mineralvatten, en liten flaska alkoholfritt bubbelvin och några små chokladbollar.

Sen fick jag lov att involvera Daniel i en del mekande - pumpa cykeldäck, montera dit pakethållare osv. Så var vi bort till grannarna och lånade en cykel och cykelställ till bilen innan vi äntligen kunde bege oss iväg. Jag hade planerat att vi skulle åka till Berg och cykla längs Göta kanal. Det gjorde vi en gång för snart 10 år sen och det är något vi alltid har sagt att vi skulle göra igen. Så nu blev det av.

Vi cyklade 1,5 mil mot Borensberg innan vi kände att det var dags för paus. Då stannade vi vid en brygga som vi fick ha helt för oss själva, och satt där och åt, tittade på båtar och andra cyklister som passerade. Daniel fick en till present där, ett presentkort på en spabehandling.

På hemvägen fick Daniel väldigt ont i baken av cykelsadeln (och jag med lite grann), men vi kom tillbaka till Berg till slut. Då åkte vi hem och tog det lugnt, grillade, Daniel badade och så tittade vi på film. En riktigt mysig dag!

Av siggemckvack - 13 maj 2014 22:00

Idag slutade jag tidigt, som vanligt på tisdagar. Jag åkte och hämtade en nyvaken och väldig gosig Svea, och sen en sprallig Sigge. Han blev jätteglad när jag berättade att han skulle få klippa håret. Kul att han gillar det så mycket! Vi tuffade vidare till Vikingstad där vi först handlade lite på ICA och sen fördrev tiden på en lekplats tills det var dags för frisörbesöket.

Som vanligt fixade Sigge det där med att klippa håret jättebra. Han satt så fint och lyssnade på frisörens direktiv om att titta neråt. Snygg blev han!

Sen åkte vi hem och bakade rulltårta och solrossnittar till familjekvällen på Sigges förskola på torsdag. Som vanligt var det inte Emma och Sigge som bakade, utan Castor och Frippe (från böckerna om Castor).

Med all bakning och sen matlagning och till sist all disk, känns det som att jag har stått i köket hela kvällen!

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards