Alla inlägg under mars 2012

Av siggemckvack - 30 mars 2012 19:45

Den här slängde Daniel ihop bara sådär:

 

Av siggemckvack - 29 mars 2012 19:00

Två lager avklarade. Får se om det krävs två till eller om ett kan räcka.

 

Stjärnan är bara till för att bespara er åsynen av mina trosor som lyser igenom leggingsen.

Av siggemckvack - 28 mars 2012 18:45

I söndags eftermiddag träffades vi några familjer hemma hos våra grannar (med landet-mått mätt, de bor ett par km bort) Sofia och Magnus och deras barn. Det blåste lite men var ändå skönt så vi var ute hela tiden. Det bjöds på hembakt bröd och en massa mumsigt fika. Barnen lekte och hade jätteroligt.


     

Av siggemckvack - 27 mars 2012 19:00

I lördags åkte jag och min kompis Caroline till Ullared för lite shopping och för att få en dag bara för oss, utan barn. Det blev mycket lyckat! Tre timmar ungefär tog körningen enkel resa, lite längre då vi stannade och fikade på ett ställe. Vi var framme ca 10.30 och åkte hem igen vid 16-tiden. Oj oj, så trött jag var då! Sista halvtimmen inne i affären stod jag mest och gäspade och hade ingen energi alls att gå runt och titta mer. Och när vi puttat våra kundvagnar i uppförsbacken till bilen fick jag jordens hjärtklappning, och var tvungen att sätta mig på klaffen till bagageluckan och vila en stund. Då började jag känna mig nästan svimfärdig så det var bara att lägga sig ner där i bagaget. Folk som passerade måste ha undrat vad jag pysslade med. :o) Tänk vad lite shopping kan ta på krafterna! Men roligt hade vi.


Jag var inte ute efter något särskilt direkt, så det blev mest en massa smågrejer jag köpte. Vår- och sommarkläder till Sigge, några leksaker, regnkläder, örontermometer, underkläder till mig, några mammaplagg till mig, en klocka, diskmedel, plastpåsar, kaffekapslar till mamma mm.


Här är Sigges nya kläder:

   

Det dyraste plagget var luvtröjan som kostade 119 kr, det billigaste var linnet som kostade 29 kr.


Kom hem strax efter 19 på kvällen och då åt jag lite mat och sen somnade jag på soffan. :o)

Av siggemckvack - 26 mars 2012 19:00

Vi har inte ställt iordning utemöblerna på altanen ännu, så när det nu var så härligt väder i fredags eftermiddag ordnade vi en liten picknick direkt på trallen. Sigge tyckte att det var jättemysigt och blev alldeles sprallig.


 


Av siggemckvack - 25 mars 2012 20:59

 


Nu kunde jag inte hålla mig längre. Runt den 11 september är det sagt att vår nya familjemedlem ska komma. Det känns jätteroligt och spännande!!

Av siggemckvack - 22 mars 2012 19:40

Sigge vet hur man ska göra med smörkniven:  


Fast han passade också på att stoppa smörkniven i munnen vilket ju inte var lika uppskattat av hans mamma.

Av siggemckvack - 20 mars 2012 19:43

I helgen påbörjade vi ett litet projekt som vi har skjutit på ett bra tag. Vi har furutak i hela huset, förutom i tre rum som vi har målat tidigare, och nu var det dags för gästrummet. Det är ett förskräckligt jobb att måla så det var inte med glädje vi började direkt, men än så länge har det gått över förväntan. Vi kanske har börjat få lite rutin så här i fjärde rummet...


Så här såg det ut före:    


Först var det två varv med kvistlack som gällde, och sen hann vi ett lager med färg på söndagen. I går kväll målade jag halva taket ett andra varv, men ikväll orkar jag bara inte. Det är ju "bara" gästrummet så det gör inget om det tar lite tid. Det är inget rum vi använder dagligen. Får se hur många lager färg det behövs. Varje gång vi har köpt färg så envisas de med att det ska räcka med två lager. HA HA säger jag. Om det räcker med fyra så är jag nöjd.


Sigge tyckte att det var jättespännande att vi har flyttat runt möbler och rullat ut papp på golvet. Han ordnade med en liten picknick på golvet:  

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards