Alla inlägg under oktober 2014

Av siggemckvack - 21 oktober 2014 19:50

Nästa vecka ska de ha en piratfest på Sigges förskola och då får barnen vara utklädda om de vill. I helgen var vi till leksaksaffären och letade efter några passande piratattiraljer och där fanns flera roliga saker att prova.

Nu är Sigge väldigt laddad inför festen och längtar.

Av siggemckvack - 20 oktober 2014 16:23

Idag är jag hemma med Svea för att låta henne bli riktigt frisk och lite mindre snorig innan hon får gå till förskolan. Tur var det att just jag stannade hemma, för det visade sig vara jag som är sjukast i hushållet. Vaknade med jätteont i halsen och nu har jag feber också. Stackars oss!

Av siggemckvack - 16 oktober 2014 15:15

Jag gillar hur Sigge möblerar i dockskåpet. Han struntar i hur det "borde" vara och gör som han själv tycker. Själv skulle jag kanske vara lite skeptisk till att ha toaletten i samma rum som köket, men det finns säkert tillfällen då det kan vara praktiskt också. Sen så ska alla sova i samma lilla rum, med sängarna på rad. Det skulle nog passa Sigge väldigt bra tror jag, hi hi.

 

Av siggemckvack - 15 oktober 2014 20:21

Den här veckan provar vi en matkasse för första gången. Än så länge känns det jättebra. Skönt att slippa planera maten, och att slippa handla. Det är fräscha råvaror och de två maträtter vi lagat har varit goda. Det kan absolut bli nån mer kasse framöver.


Barnen har hjälp till att laga maten. Jag fick plocka champinjoner på hela köksgolvet sen, men vad gör väl det? 

   

 

Av siggemckvack - 14 oktober 2014 16:45

Hittade en jättespindel i badrummet. Det var nog den största spindel jag har sett i "det vilda". Som tur var så var den inte särskilt snabb. Den fick åka sopskyffel ut genom dörren.


Det är svårt att se hur stor den var eftersom det inte finns något att jänföra med på bilden, men tro mig stor var den.

 

Av siggemckvack - 13 oktober 2014 15:15

Visst är sjalen, som mamma har stickat till mig, snygg? Jag är så glad för den. Supermjuk och fina färger.  

Av siggemckvack - 12 oktober 2014 20:35

På förmiddagen idag var jag och barnen på konsert med Mora Träsk. Tror nästan att det var jag som var mest förväntansfull, för självklart kommer jag ihåg dem från när jag själv var liten. Det var roligt och de levde upp till förväntningarna. Jag kunde sjunga med i nästan varenda sång. Barnen då? Jo Sigge tyckte det var kul. Han levde sig in och gjorde rörelserna till sångerna. Svea var kanske lite för liten. Hon var intresserad korta stunder, men resten av tiden satt hon och spanade på folk runt omkring oss.

 

På eftermiddagen åkte hela familjen till IKEA för att spana lite på en eventuell ny säng till gästrummet och ett skåp till badrummet nu när vi ska ta bort skötbordet därinne. Vi köpte taklampor till köket. Resten får vi nog fundera på lite först. En melliskorv blev det:

 


Sigge har pratat om att grilla marshmallows i flera veckor, och idag blev det äntligen av. När Daniel var med Svea som badade på övervåningen, passade Sigge och jag på att ha lite mys framför brasan:

 

Herregud så kladdigt det är! Tur det var baddags för Sigge direkt efter.

Av siggemckvack - 10 oktober 2014 23:24

Idag och igår har jag ägnat stora delar av arbetsdagen åt denna lunta på 112 sidor.

Så det var skönt att få packa ihop lite tidigare idag och åka och hämta Svea. Sigge blev hämtad av farfar och han sover över där inatt. Svea och jag åkte till Maxi och handlade. Sen var vi in på Stadium och till sist på Media Markt. Men där fick vi strunta i ärendena och försöka ta oss ut till bilen igen eftersom Svea fick ett psykbryt och vrålade och skrek av ilska. Hon kastade sig på golvet flera gånger, högröd i ansiktet och med snoret rinnande. Ingen på Media Markt kunde ingå att vi var där om man säger så.

Pust! Det var skönt att komma hem och känna att det är helg, titta på veckans avsnitt av Grey's, mysa med Svea, skypa med svägerskan i Turkiet mm. När Svea lagt sig blev det tre avsnitt av Sons of Anarchy.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards