Alla inlägg under december 2011

Av siggemckvack - 28 december 2011 19:44

På juldagen fixade jag med Sigges rum. Jag (Daniel och hans kompis på min begäran) bar ner den stooora fåtöljen som stått därinne. Nu står den i vardagsrummet och är min nya favoritplats framför tv:n. I Sigges rum ställde jag de små stolarna och bordet som han fick i julklapp, samt bar upp köket som förut stått på nedervåningen. I Expedithyllan fick han fyra lådor till leksakerna.          

Av siggemckvack - 27 december 2011 17:45

...hur man skruvar IKEA-möbler.

 

Av siggemckvack - 26 december 2011 17:46

Delar en clementin med moster på juldagsmorgonen.

 

Av siggemckvack - 25 december 2011 13:51

Morgonen började med en god frukost, sen fick Sigge sitt första lilla paket med en bil i. Det fanns en hel hög små paket med bilar som Sigge fick lite nu och då under dagen

 


Många paket fanns det under granen:

 


Efter frukost tog vi en långpromenad, och när vi kom tillbaka hem drack vi glögg innan vi hoppade in i bastun allihopa. Sigge passade lägligt nog på att sova middag så att alla kunde basta tillsammans. Vi bastade länge och väl. Lite väl länge för min del kanske, för jag höll nästan på att svimma när jag gick ut så jag fick springa in och lägga mig raklång på vardagsrumsmattan en stund.


Sen kollade några på Kalle Anka: 

 


Medan några pysslade med maten i köket:

   


Efter maten läste mormor och Sigge en bok om Pulvret:

 


Kommer Tomten nu? 

 


Ja det gjorde han. Hu vad läskigt tyckte Sigge som klamrade sig fast vid moster Frida: 

 


Tomten fick slå sig ner en stund och dela ut några julklappar till Sigge:


Bäst att hålla sig hos farfar, tänkte nog Sigge:

 


Den fina biltransporten blev en populär julklapp:

   


Här är några av Sigges andra julklappar:

   

Sen fick han även lite förvaringslådor och ett litet bord med två stolar.


Jag fick en jättehärlig julklapp av Daniel:

 


När Sigge lagt sig var det julgodis och mormors sprillans nya TP som gällde:

 


Innan läggdags tog grabbarna varsin nattmacka. För man äter ju så lite på julen....

   

Av siggemckvack - 22 december 2011 18:50

I lördags var Sigge hos farfar så att jag och Daniel kunde få julhandla det sista i lugn och ro. Ja, så mycket lugn och ro det nu blir att julhandla en vecka innan julafton, tillsammans med ungefär alla andra linköpingsbor. Det gick hur som helst mycket bra, och när vi var på väg för att hämta upp Sigge igen stannade vi och köpte en julgran. På kvällen klädde vi den.



Sigge bekantade sig med granen och upptäckte att den var rätt stickig:

 

(Ja, den står på en ugnsplåt. Det är för att inte golvet ska bli fuktskadat om vi missar foten när vi vattnar. Plåten är iaf täckt av julklappar nu, så den syns inte.)


Sigge och mamman spexade lite med glittret:

       

    


Färdigt resultat i två belysningar:

   

Av siggemckvack - 16 december 2011 15:09


   

Av siggemckvack - 15 december 2011 09:54

I helgen var vi på kryssning till Åbo. Det var mysigt, trots att det gungade en del på natten och att jag mådde sådär halvkasst pga begynnande förkylning. Tyvärr var jag lite dålig på att använda kameran, så det bidde inte så många kort.


Vi bodde i en tjusig och ganska rymlig hytt med dubbelsäng. Klart mycket trevligare än de där trånga med våningsängar. Här är Sigge ivrig att komma iväg när han fick höra ordet "frukost". Men det är ju inte som hemma så han var allt tvungen att klä om och snygga till sig först:


Sätt fart nu pappa, jag är hungrig!

 


Det här stod i vår hytt när vi kom dit. Sigge älskde jordgubbarna och åt upp säkert två tredjedelar själv: 

 

Av siggemckvack - 13 december 2011 16:53



   

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards