Alla inlägg under mars 2014

Av siggemckvack - 31 mars 2014 20:31

Sigge · Svea
Av siggemckvack - 30 mars 2014 21:21

Jag har cyklat både lördag och söndag, sammanlagt nästan 5 mil. Vi får se hur det känns i benen i morgon.

Sigge var också sugen på att cykla så vi tog en tur längs grusvägen. Vi fick se att Alma med familj var ute i trädgården så vi stannade till och stod och pratade en stund.

Av siggemckvack - 30 mars 2014 21:12

Sigge och jag var på teater med Sara och Arvid för ett tag sen. Sigge har tjatat om att få gå på teater, så nu var det dags. Det var en föreställning om Lilla Anna, ni vet hon med Långa farbrorn. Sigge var nöjd, medan jag tyckte att den var ganska trist även för att vara barnteater.

Av siggemckvack - 29 mars 2014 23:09

Vilken bra dag vi har haft. Vi har fått en del gjort såsom att städa huset, skicka iväg några paket och veckohandla. Sen har jag cyklat 2,3 mil. Det kändes bra, och benen är inte lika stumma ikväll som efter förra helgens 1,4 mil. Det tar sig.

Sigge har haft kompisen Alma här och vi satt ute och fikade och barnen lekte i solen. Otroligt skönt i solen.

Sen kom farfar hit och var barnvakt ikväll, så Daniel och jag har varit på date i stan. Först åt vi god mat på vår favoritrestaurang Yogi. Sen tog vi en promenad på stan. Tänk vad sällan man är in till stan nu för tiden när alla ärenden går att fixa ute på handelsområdet Tornby. Vi upptäckte att affärer flyttat och annat byggts om sen sist vi var i stan. Espresso house hade öppet så vi satte oss där och jag drack en chailatte. Daniel var mer sugen på en öl så det blev även ett stopp på Horse and hound innan vi for hem igen.

En riktigt bra dag!

Av siggemckvack - 27 mars 2014 13:33

I morse gick Svea omkring och pratade i telefonen, som var en bok.

Av siggemckvack - 27 mars 2014 10:30

I går fick jag det här beskedet från försäkringsbolaget. Nästan så att det är värt ett skadat knä, hi hi. Eller nej det är det faktiskt inte, men trevligt med lite plåster på såren.

 

Av siggemckvack - 26 mars 2014 22:16

Ikväll läste jag en Pelle Svanslösbok för Sigge. När han så den här bilden frågade han:

- Varför är svansen en blomma, mamma?

 

Måns, och Bill och Bull är arga och "burrar" upp svansen.

Ute

Av siggemckvack - 23 mars 2014 12:06

Svea och jag är vid sandlådan.

Jag matchar så snyggt idag, med rött, lila och grönt på mig...

Daniel, Sigge och Rebecka bastar och Joakim sitter inne och knappar på sin telefon. Snart ska Sigge och jag åka in till stan och gå på teater.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards